Mercedes-Benz Clase G, dur com una pedra

1
Mercedes-Benz Clase G

Mercedes-Benz Clase G

El robust tot-terreny es renova

El temps passa per la majoria, per bé o por malament, però després hi ha alguns que semblen immortals i que eviten totes les renovacions, almenys pel que fa a l’aspecte estètic. Després de 35 anys del seu naixement, el robust Mercedes-Benz Clase G o Gëlandewagen (tot-terreny en alemany) es torna a renovar però amb el mínims canvis estètics per tal de seguir mantenint l’essència de la primera generació. Això sí, els canvis mecànics i tecnològics són abismals respecte aquell primer model de 1979.

Fa dos dies feia una critica de l’efervescència dels SUV actualment, però el Clase G no entra dins d’aquell segment. Ell és diferent, és dels pocs tot-terreny purs que encara podem trobar al mercat, tot i que el pas del temps l’ha tornat més elitista.

Exteriorment ja el veieu, destaca per la seva imponent presència que espanta només de veure’l. Aquesta línia quadrada ens dóna una sensació de robustesa, força i múscul que cap altre tot-terreny té. Sembla el noi forçut del col·legi que espanta a tots els seus companys. En aquesta renovació destaca un nou disseny dels para-xocs, passos de roda AMG amb el color de la carrosseria (de sèrie a tota la gamma) i llandes de 18 polzades en el cas de la versió dièsel G 350.

Però tan dur que és per fora, a l’interior es torna més tendre i adopta les línies dels models actuals de la marca de l’estrella. El quadre d’instruments rep una nova imatge on destaca l’imponent pantalla multifunció de més de 11 polzades. Les dues variants AMG aporten algun element més firmat per AMG que dóna un toc diferenciador.

Mercedes-Benz Clase G interior

Variants

Pel que fa a les motoritzacions, el musculós Clase G segueix mantenint els mateixos blocs però optimitzant-los i potenciant-los encara més. Així doncs, la versió més baixa, el G 350 dièsel, ha millorat les seves prestacions. El seu motor V6 puja fins els 245 CV i 600 Nm de parell màxim, mentre que fins ara es quedava en 211 CV i 540 Nm. Així mateix, també equipa un sistema de parada i arrancada del motor surant les aturades (sistema Start&Stop).

El següent nivell és el motor estrella del model i, quasi bé, de la marca. El Mercedes-Benz G 500 abandona l’espectacular V8 atmosfèric de 5,5 litres, per muntar un V8 Biturbo de 4 litres, el mateix que porta el Mercedes AMG-GT i el C 63 AMG. Aquest propulsor ascendeix fins els 422 CV amb 610 Nm entre les 2.250 i 4.750 rpm, el que suposa un augment de la potència de 34 CV i 80 Nm de parell màxim respecte l’anterior generació. Igual que el G 350 també equiparà el mateix sistema d’estil Start&Stop

A l’últim esglaó pel que fa a motors hi trobem els tot poderosos G 63 i G 65 AMG que han vist com la seva potència, que no és poca, també es veia augmentada. Així doncs, el V8 Biturbo del 63 AMG puja fins els 571 CV, 27 CV més, però amb el mateix parell, 760 Nm. El 65 AMG, amb el seu imponent V12 Biturbo, rendeix l’espectacular xifra de 630 CV, 18 CV més que l’anterior generació.

Mercedes-Benz Clase G posterior

AMG Edition 463

I si no en teniu prou, Mercedes-Benz us ha preparat una sorpresa en forma d’una nova versió que busca un toc més exclusiu, parlem de l’AMG Edition 463. A l’exterior destaca per les seves taloneres d’acer inoxidable, franges AMG al lateral del vehicle i proteccions per tota la carrosseria acabades en negra. Segurament, el més espectacular d’aquesta edició siguin les llandes de 21 polzades forjades amb un toc d’or.

A l’interior també agafa detalls més exquisits com el quadre de comandament en dos colors, l’espectacular tapisseria del pell en, també, dos tonalitats, alguns detalls fets en fibra de carboni i els tiradors de les portes fets de pell.

Aquesta edició especial només estarà disponible en les dues versions AMG del Clase G i, segur, que serà una de les peticions que els xeics àrabs faran a partir d’ara; sembla un cotxe fet a la seva mida.

Inicis

La història del Mercedes-Benz Clase G es remonta fins els 1979 quan el món va veure néixer aquesta criatura. Va ser un rival directe pel Land Rover Defender i el Jeep Wrangler, i va ser utilitzat com a vehicle militar i com a Papamòbil. Al principi va ser un cotxe més comú al mercat, però durant els darrers anys s’ha convertit en una peça molt apreciada entre la gent adinerada ja que el preu és força elevat. Abans comentava que l’edició especial AMG Edition 463 seria ideal pels xeics àrabs ja que, de fet, el Clase G és un model força utilitzat per ells.

Llarga vida al Clase G!