Mercedes-Benz GLC, per carretera i muntanya

0
Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLC

Segona generació del SUV mitjà de la marca

Ja és ben cert que alguna cosa està passant a Mercedes-Benz quan alguns dels seus models, principalment els SUV, canvien de nom a mida que van entrant les noves generacions. Ara és el torn del SUV mitjà que deixa de dir-se Mercedes-Benz GLK per anomenar-se Mercedes-Benz GLC, el qual porta més tecnologia que mai, múltiples ajudes a la conducció i uns motors molt més eficients. Està previst que arribi al mercat espanyol a finals de l’estiu, però encara no disposem dels preus de partida.

La base del nou Mercedes-Benz GLC és el Clase C, fet que es veu en un disseny molt similar entre els dos models, això sí, el GLC adopta parts diferents per ser el que vol ser, un SUV Premium. Com tots els models de la marca alemanya, el GLC destaca per uns grans fars davanters amb tecnologia LED, així com la gran graella frontal presidida per la famosa estrella. També destaca per unes línies molt marcades i unes entrades d’aire abundants. Vist lateralment ja podem percebre la seva poderosa altura on trobem llandes de fins a 20 polzades i on el sostre manté una línia descendent que acaba a la zona posterior, la qual destaca per les òptiques amb, també, tecnologia LED i uns para-xocs que, igual que els davanters i taloneres laterals, estaran disponibles en diversos dissenys.

Tot això dóna un resultat on les dimensions augmenten respecte la primera generació però que gràcies a la utilització de l’alumini i altres materials, ha permès una reducció de pes de 80 quilograms i una millora del coeficient aerodinàmic.

Mercedes-Benz GLC posterior

Nous motors

Però totes aquestes millores en disseny no s’entendrien sense una posada a punt dels motors, els quals són més eficients. El nou GLC tindrà dues opcions dièsel, el 220d de 170 CV i el 250d de 204 CV, i una de benzina, el 250 de 211 CV. Més tard arribarà una versió que, poc a poc, tots els models van integrant, l’híbrid endollable que s’anomenarà GLC 350e i tindrà una potència total de 326 CV (211+ 116 CV). Totes les versions portaran el sistema de tracció integral 4Matic, així com la nova caixa de canvis automàtica de 9 relacions anomenada 9G-TRONIC, excepte la versió híbrida endollable que optarà per muntar la 7G-TRONIC PLUS de 7 marxes, igual que els seus germans S 550 Plug-In i C 350e.

Interior i espai

Abans parlàvem que havia crescut en dimensions i això es nota, també, dins, ja que l’espai interior ha augmentat notablement en tots els aspectes, així que ara podreu viatjar més còmodament. El maleter també creix fins els 580 litres, ampliables a 1.600 litres si tombem els seients posteriors. Sens dubte Mercedes vol que l’espai sigui un dels pilars bàsics del nou GLC.

El disseny interior també es renova totalment i ara és quasi idèntic al del Clase C. A més a més, podrem escollir dos estils, l’Exclusive i l’AMG Line que aporten una aparença específica, i dos línies més anomenades Designo que aposten per més exclusivitat. També podrem triar entre diferents tipus de tapisseria fetes de tela o cuir.

Mercedes-Benz GLC interior

Tecnològic

L’últim punt on destaca el nou GLC és en l’apartat tecnològic i d’assistència a la conducció; aquí equipa el sistema Dynamic Select, que permet seleccionar diferents modes de conducció segons la situació o el que vulguem en aquell moment (Confort, Eco, Sport, Sport+, Individual), i una suspensió mecànica adaptativa que variarà segons la configuració de GLC que haguem demanat (confort, esportiu o tot-terreny). Tot i així, opcionalment es podrà optar per una suspensió neumàtica que estarà més capacitada per si el nostre desig és fer molt d’Off-Road amb el GLC.

Sembla que Mercedes-Benz ha creat un SUV capaç de ser un dels més eficients i confortables en carretera però, al mateix temps, capaç de tot si el posem en terrenys irregulars i complicats.