Més potència, menys pes i més dinàmic, així és el VW Polo R WRC 2017

Uns 50 mil·límetres més ample, 25 kg menys i més o menys 380 CV de potència; aquestes són les dades del Volkswagen Polo R WRC 2017. L’augment de potència d’uns 60 CV s’aconsegueix mitjançant l’ampliació de la brida restrictiva d’admissió de 33 mil·límetres, ja que l’actual és de 36 mil·límetres. A més, el diferencial central electrònic es podrà utilitzar per a la transmissió de potència.

Els canvis visuals més cridaners seran l’aleró posterior més gran i un spoiler davanter més ample. La longitud mínima del cotxe serà de 3.900 mil·límetres, mentre que el pes mínim es redueix de 1.200 a 1.175 kg.

“La reglamentació del WRC 2017 inclou moltes innovacions tècniques espectaculars pels World Rally Cars”, explica el Director de Volkswagen Motorsport, Jost Capito. “Els World Rally Cars del futur incorporaran tota l’experiència que els equips han adquirit en els últims anys. Seran considerablement més dinàmics, mentre que al mateix temps més segurs. Com de costum, estem treballant laboriosament en el desenvolupament de la propera generació del Polo R WRC. La clau d’aquí a l’inici de la propera temporada és aconseguir les millors condicions possibles per permetre que el Pol R WRC 2017 sigui tan exitós com els seus dos predecessors”.

Tot i que els nous components tècnics ja s’han provat en nombrosos test, l’aparença del Polo R WRC canviarà de forma significativa fins a l’inici de la temporada en el Ral·li de Monte Carlo al gener de 2017. Mentre que la fase final del desenvolupament del Polo R WRC ja està en marxa, Volkswagen encapçala totes les classificacions del Campionat del Món d’aquest any després d’haver guanyat els tres primers ral·lis de la temporada.