Young Business Talents amb els alumnes catalans

0
Young Business Talents
www.muypymes.com
Young Business Talents
www.muypymes.com

Més de 2.800 alumnes catalans usen simuladors

Un total de 2.827 alumnes de 162 escoles catalanes han utilitzat simuladors empresarials a les aules des del 2011 durant les últimes quatre edicions de Young Business Talents, han informat els organitzadors d’aquesta competició aquest dimarts en un comunicat.

A tot Espanya, 20.000 alumnes han fet servir aquests simuladors, i desenes de professors procedents de 1.147 centres escolars s’han inscrit en la iniciativa.

Organitzat per Nivea i Esic a Espanya, aquest projecte permet als joves dirigir les seves pròpies empreses a Internet gràcies a l’ús d’un avançat simulador de tercera generació cedit de manera gratuïta per Praxi MMT.

La V edició del torneig nacional, les inscripcions del qual acaben el 31 d’octubre, començarà el 9 de novembre, i hi haurà quatre fases en línia abans d’arribar a la final presencial del 8 d’abril del 2016.

Young Business Talents és una iniciativa reconeguda dins de la plataforma estratègica europea de RSE Enterprise 2020, una línia desenvolupament que persegueix, entre d’altres objectius, sensibilitzar sobre l’important rol que les empreses poden desenvolupar a la societat i contribuir positivament a la competitivitat d’Espanya, fomentant habilitats necessàries per a l’ocupació a través d’un enfocament sostenible.

L’objectiu d’YBT és aportar un sistema d’entrenament que permeti als estudiants tenir la capacitat per enfrontar-se a la praxi de la gestió empresarial, i faciliti un laboratori experimental a l’aula on entrenar sense córrer riscos per mitjà de la recreació d’escenaris reals.

EXEMPLES EMPRESARIALS

Per al professor de l’IES Corbera de Llobegrat (Barcelona), Francesc Queralt, l’ús dels simuladors a classe “fa que l’alumne observi de primera mà les diferents decisions que s’han de prendre a les empreses i la relació i coherència que hi ha d’haver entre elles”.

Vázquez ha assegurat que aquesta tecnologia permet “millorar l’accés a la informació i les explicacions, així com actualitzar contínuament els continguts de l’assignatura”.

A un terç dels joves espanyols (35%) els agradaria ser emprenedor com a via professional futura, segons l’Informe Young Business Talents sobre les actituds i tendències dels joves preuniversitaris espanyols fet durant la passada edició.