Una enquesta sobre l’Activitat Turística revela que només un 26,8% creuen que Barcelona no està massificada i que els turistes posen un 8,6 a la ciutat

L’enquesta sobre l’Activitat Turística de la Ciutat de Barcelona estableix que l’any 2015 la valoració general que fan els visitants de la capital catalana és de 8,6, tot i que un 58% alerten que hi ha massa turistes. Un 26,8% no creu en aquesta massificació, l’11,2% no es manifesta ni d’acord ni en desacord i un 4% no ha opinat.

Els turistes que han visitat Barcelona pernocten de mitjana cinc nits -valor idèntic al de 2014- i el 2015 el 47,5% ho feien per primera vegada mentre que el 52,5% repeteixen. El 65% dels turistes han manifestat que el motiu principal del seu viatge és per oci, el 22% per motius professionals i el 13% per raons personals.

D’altra banda, el 2015 només un 2,5% dels turistes ha estat víctima d’un delicte contra la seva integritat personal -xifra idèntica a la del 2014- i un 0,1% contra la del seu vehicle.  Dels delictes produïts, un 24,5% han estat a l’interior d’un transport públic, el 16,5% a les Rambles i el 13,9% en un carrer o plaça.

Un 47,6% s’ha allotjat en un hotel, el 16,2% en un apartament turístic o habitatge d’ús turístic, el 16,1% a casa de familiars o amics, el 10,4% en un alberg juvenil o hostal i el 9,7% en un altre tipus d’allotjament.  Dels allotjats en pisos turístics, més de la meitat –51,3%- desconeixen si es tracta d’un apartament legal.

Els aspectes més ben valorats de la ciutat han estat l’arquitectura i la cultura, en canvi els aspectes amb pitjor valoració han estat la qualitat de l’aire i el nivell de soroll. Les dades sorgeixen d’una enquesta a 6.000 turistes majors de 15 anys del 3 de març al 29 de desembre de 2015.

 

Ajuntament satisfet

Des del consistori, el regidor d’Empresa i Turisme, Agustí Colom, ha alertat en declaracions a Catalunya Ràdio recollides per Europa Press que la massificació “acaba tenint efectes sobre els propis ciutadans” i ha advocat per abordar la situació amb la finalitat de no morir d’èxit. Sobre el notable que donen els turistes a la ciutat, ha dit estar satisfet tot i que això “força a mantenir un nivell de prestació de qualitat”.