Moritz augmenta les vendes però no obté beneficis

0

L’empresa catalana va facturar 42 milions, i continuarà el seu procés d’internacionalització

El negoci de la cervesa és ben viu. La companyia Moritz acaba de presentar els resultats comptables del 2015. Un any que la marca barcelonina ha tancat amb pèrdues de 2.5 milions d’euros. Uns resultats molt similars als que ja va registrar el 2014. Tot i això, el ritme de creixement de vendes ha augmentat un 11% i el volum de facturació s’ha situat als 42 milions d’euros. En aquest sentit, el director general de Moritz, Santi Manzano, ha reconegut que la inversió realitzada per tal de construir la marca ha alentit la consecució de beneficis. Tot i així, espera poder-ne obtenir d’aquí a quatre anys. Com a curiositat, destacar que l’empresa produeix la cervesa a la planta La Zaragozana a Saragossa, que és el lloc on també es fabrica la cervesa Ambar. I doncs, la demanda encara no és suficient per poder tenir una planta pròpia a Catalunya, ha explicat Manzano.

D’altre banda, les previsions per aquest 2016 són també alentidores. La companyia barcelonina espera seguir creixent a un ritme superior al 10%, gràcies principalment al mercat català on s’hi concentren el 80% de les seves vendes. Tanmateix, entre els seus objectius s’hi troba la voluntat d’expandir-se més enllà del Principat. De fet, ja han començat a implementar-se a les Balears, on la llengua els ha ajudat molt, ha afirmat Manzano. Una sort dispar creu que tindrien a Madrid ja que Mortiz és una marca molt lligada a Barcelona i a Catalunya que per altre banda, solen tenir més èxit a l’estranger que a la capital. Amb tot, el principal canal de vendes de la cervesa prové de l’hostaleria, que és la responsable de les tres quartes parts de la seva facturació. La resta ve donada per la venta a supermercats o petits comerços.

Es distancia del ‘procés’

Pel que fa a les vendes a nivell internacional, aquestes van augmentar un 50% durant el 2015, malgrat que només representen el 5% de la facturació total. Més concretament, el 70% de les vendes internacionals de Moritz es realitzen a Europa. El 30% restant recau quasi totalment a la Xina, on ara fa un any van obrir-s’hi mercat. Tot i això, l’empresa vol seguir apostant pel mercat del vell continent i preveu triplicar l’exportació en tres anys. Finalment, Moritz ha volgut fer un pas enrere en la defensa del ‘procés’. Fins ara, l’empresa havia defensat la llengua, la cultura i el ‘procés’ en les seves campanyes publicitàries. Ara, el canvi de direcció ha fet canviar l’estratègia. I doncs, des de Mortiz diuen que seguiran apostant per mantenir un fort vincle amb la cultura catalana, però deixaran la “política als polítics”.