El ‘paddock’ de MotoGP aterra a França amb ganes de trencar la màxima d’aquest inici de temporada: qui fa la pole acaba guanyant la carrera

Lorenzo a Qatar, Márquez a Argentina i Austin i Valentino Rossi a Jerez. Quatre curses diferents amb el mateix guió: qui aconsegueix la pole position en la qualy de dissabte aconsegueix creuar en carrera la línia de meta en primera posició.

L’última, la de Il Dottore, és la que més va sorprendre a tothom. No per les capacitats del pilot, sinó perquè no acostuma a vèncer d’aquesta manera. Rossi va fer la pole position, va guanyar la cursa i va fer la volta ràpida. L’italià ha sabut esprémer el màxim rendiment dels Michelin. Ha deixat de ser un ‘pilot de diumenge’ per ensenyar les urpes des dels primers entrenaments oficials de cada Gran Premi. Se sent còmode, i el triomf a Jerez li ha suposat una bona injecció de moral.

Busca la segona consecutiva

Amb la victòria de Jerez a la butxaca Valentino vol el triomf a Le Mans per encadenar-ne dues de consecutives, fita que no aconsegueix des de fa sis anys: “Guanyar aquí seria importantíssim perquè no enllaço dues victòries des del 2009, i això és tota una vida. De totes maneres, no podem afrontar el cap de setmana pensant que tenim l’obligació de guanyar. Cal anar piano piano”.

Sobre Márquez i Lorenzo, els altres dos candidats al títol, assenyala que “els vigilo per igual, però una mica més a Marc perquè té més punts i seria important recuperar-ne uns quants. Aquest any serà més difícil, perquè a Jerez vam veure com es conformava -amb la tercera posició- quan va veure que no hi havia res a fer. Això és un signe de maduresa”.

Territori Lorenzo

Jorge Lorenzo és el candidat principal per barrar-li el pas a Rossi. L’actual campió del món, amb quatre, és el pilot que més vegades s’ha fet amb la victòria sobre el traçat francès. Però, malgrat la dada, el mallorquí és conscient de la dificultat del triomf: “Hem viscut quatre curses ben diferents, amb tres dominadors diferents: dos Marc, una Valentino i una jo. Serà una temporada en la qual serà difícil veure a un pilot dominar cinc o sis carreres seguides. Canvien molt els circuits amb els Michelin, i necessitarem temps per acomodar-nos”.