MotoGP es reinventa

0

La Grand Prix Commission es reuneix durant el Gran Premi de València i acorda canvis al reglament de MotoGP 2016

No es posava el punt i final a la temporada que s’acordaven els canvis al reglament de MotoGP 2016. Això sí, tot després d’una reunió de La Grand Prix Commission composta per Carmelo Ezpeleta (president de Dorna), Ignacio Verneda (FIM), Herve Poncharal (IRTA) i Takanao Tsubouchi (MSMA), en presència de Javier Alonso (Dorna) i Mike Trimby (IRTA i secretari de la reunió).

Totes les categories

Cuestions de seguretat obliguen que tots els apèndix aerodinàmics muntats al carenat tinguin un radi de, com a mínim, 2’5 mil·límetres.

MotoGP

El proveïdor oficial de pneumàtics és propietari, a tots els efectes, de les gomes subministrades als equips. Aquests estaran obligats a retornar els pneumàtics al proveïdor oficial (Michelin) al final de cada test i/o Gran Premi.

Moto3

La llista de components de rendiment augmenta amb la inclusió de radiadors i/o dissipadors de calor o caixes d’aire.

Per temes de seguretat, únicament es podrà retirar material del carenat o dels seient tallant o llimant.

Tots els components que no estiguin catalogats com components de rendiment, o sensor, poden millorar-se per part del fabricant o l’equip sense la necessitat de ser homologats.

Amb l’objectiu de reduir els costos, els fabricants podran incloure al seu llistat de preus sensors de proveïdors externs.

El nombre màxim de relacions a la transmissió primària augmenta de dos a tres.

Els pilots ‘wildcard’ podran fer servir qualsevol motor homologat per a les temporades 2014 i 2015.

Tots aquests són els canvis al reglament de MotoGP 2016.