El Lamborghini Urus equiparà un motor V8 Biturbo de 4 litres

Si us preguntéssim quina seria la combinació perfecte per al model actual del mercat de l’automòbil, la resposta seria clara i directa, SUV i turbo. Com ja sabeu, el tipus de vehicle que més es demanda és el famós SUV, sí, la paradoxa de comprar un “tot-terreny” per anar a buscar el vostre fill/a al col·legi de la ciutat. Per l’altra banda, el tipus de motor que més es fabrica actualment és aquell de baixa cilindrada i turbo. Així doncs, d’aquestes dues idees surt la combinació perfecte. Doncs bé, sembla que Lamborghini també s’apunta a la moda.

Sí, ho heu sentit bé, Lamborghini. Marca de superesportius que, tal com va fer Porsche en el seu moment o ha fet fa poc Bentley, entra dins de la moda SUV. De fet no és cap novetat, ja que ja fa mesos que es va confirmar el Lamborghini Urus, el qual sortirà al mercat al 2018, però ara podem saber una mica més d’informació sobre ell.

Molt s’havia parlat de la seva mecànica, però encara no s’havia confirmat res. Ara sí, i segons fonts de la marca, s’assegura que equiparà un V8 de 4 litres Biturbo. I que té d’especial aquesta mecànica? Doncs que és el primer motor turbo de la marca italiana, així de simple. Igual que Ferrari, Lamborghini arriba d’una llarga tradició de motors atmosfèrics, però sembla que no s’han pogut resistir a la temptació del mercat. Ferrari ja ha fet el pas cap al turbo amb el 488 GTB, i Lamborghini el farà amb l’Urus.

Motor turbo i SUV, l'aposta de Lamborghini | Diari Català
Lamborghini Urus

Segons la marca aquest canvi d’estratègia mecànica té una explicació, i és que els atmosfèrics no donarien la suficient força a baixes revolucions per poder afrontar amb garanties qualsevol condició o situació, a més d’oferir un pes més lleuger davant d’un V10 o V12 dels de tota la vida. Tot això també significaria una reducció notòria de consums i emissions, tot i que, segons la marca, serà el SUV més ràpid del món.

Així mateix, Lamborghini també ha obert la possibilitat d’una versió híbrida endollable ja que el cotxe està sent dissenyat per poder donar cabuda a bateries i motors elèctrics. Respecte el disseny, la marca assegura que s’ha modificat respecte a l’últim prototip i que està més destinat al confort.

S’espera que la seva aparició a nivell mundial sigui al Saló de Ginebra del 2018, tot i que podria produir-se abans. Tot i així, és innegable que haurem d’esperar encara bastant per poder veure’l definitivament.