MV Agusta Brutale 800 Dragster, una moto que enamora

Mv Agusta una marca molt activa últimament, després de passar una greu crisi econòmica en el passat, ha ressorgit amb força i actualment amb la venda d’accions a AMG (marca esportiva de Mercedes-Benz) ha fet una forta empenta a la creació de models.

La moto que avui presentem és un concepte transgressor en l’estil general de les motos de gran producció actuals, la seva carrosseria i formes són impactants però, per a mi, preciosa, pur estil italià, és una moto que deixa marca quan l’has provat, com és el meu cas. La podem emmarcar com una cafè racer a l’estil MV (el concepte cafè racer consisteix a reduir pes i pujar cavalls)

Com és?

MV Agusta Brutale 800 Dragster - Diari Català
MV Agusta Brutale 800 Dragster

El disseny de la moto és minimalista en la part del colin i un gran pneumàtic posterior ancorat a un basculant monobraç, fa que sigui quelcom únic, pur estil italià, torno a dir. La qualitat i el bon gust està present en tot i en totes les parts.

Aquesta moto té una relació pes/potència increïble, quasi com les esportives RR de 200cv, el seu motor de només 800 cc i 140cv, el seu reduït pes sobre 190 quilos amb tots els plens, fan que aconsegueixi una relació molt interessant.

Quan vaig recollir la moto en el concessionari de Bordoy i abans de posar-la en marxa em vaig dedicar una bona estona a admirar aquesta obra d’art, és preciosa i comentaré com anècdota que rodant per Barcelona em van parar diverses vegades per poder fer-li fotos.

MV Agusta Brutale 800 Dragster - Diari Català
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Quan el motor comença a girar el so és celestial i és un plaer escoltar el seu ralentí, i circulant és adrenalina, sobretot quan petardeja en tallar gas. Bufff… quins records i sensacions, el motor fins a les 4000 rpm no es troba còmode i quan arribes a les 7000 rpm és brutal l’empenta i comença la bona acció. És un tricilíndric espectacular.

El motor té una gestió electrònica amb quatre modes: Normal, Sport, Rain i Custom. Aquest últim permet variar els paràmetres de la sensibilitat del gas, parell màxim, fre motor, resposta del motor i limitador de règim de gir.

Quan estem al seu manillar tot està en el lloc perfecte, té una ergonomia molt aconseguida, l’alçada del seient està a 811 mm del terra, però és molt estreta i molt fàcil de controlar.

Entre 2000 i 6000 rpm és un motor apte per a tots els públics, si anem més enllà, s’han de tenir mans expertes.

 

Dinàmica?

És una moto amb poques vibracions, només si la pugem de voltes, al voltant de les 7000/7500 rpm, notes algunes en els estreps, no són molestes i són quasi imperceptibles.

El motor amb una cilindrada una mica justa per poder utilitzar les seves característiques funciona a un règim alt de voltes fins a les 13.000 rpm, però l’entrega bona de parell està entre les 9000 i el tall d’encès als 13000 rpm, això vol dir que és un motor força exprimit.

La caixa de canvis inclou un sistema Shifter (canvi de marxes sense utilitzat l’embragatge) i es pot utilitzar en tots els modes de motor. L’embragatge és del tipus estirabot i suau de funcionament.

MV Agusta Brutale 800 Dragster - Diari Català
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Els frens són de bon tacte, potents i progressius, el curiós és que equipa pinces Brembo i bomba Nissin, però la seva eficàcia és de primer nivell. També incorpora el sistema ABS Bosch 9 Plus (desconnectable), es pot frenar amb la moto inclinada en corba sense cap tipus de problema, l’electrònica salva vides.

MV Agusta Brutale 800 Dragster - Diari Català
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Les suspensions són totalment regulables la forquilla Marzocchi funciona a un gran nivell és precisa i consistent, però per mi la suspensió posterior és massa dura i rebota en excés, provocant que quan pilotem per carretera amb asfalt deficient la trajectòria varia de forma ràpida i això pot crear problemes, recordo que quan vaig provar la moto un dels dies la vam utilitzar un grup de persones diferents i circulant per carreteres de tot tipus i van coincidir quasi tots en aquest aspecte. La meva opinió és que fàcilment funcionaria millor amb un pneumàtic més estret al darrere.

Crec que una de les coses a criticar en aquesta moto és la col·locació dels miralls, tant en parat com en marxa són un problema i en ciutat s’agreuja, no són gaire pràctics.

Hàbitat natural de la moto

MV Agusta Brutale 800 Dragster - Diari Català
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Aquesta moto viu perfectament en una carretera amb moltes corbes i no importa de quin radi, no hi ha problemes per inserir-la en les mateixes, va pel rail que tu decideixes, la direcció és precisa. Quan la vaig portar amb el grup de motards que vam sortir a rodar, hi havia vàries noies i totes van quedar meravellades del fàcil, senzill i ràpid que és adaptar-se a aquesta moto, us asseguro que amb ella van rodar a un ritme molt alt, de fet vam arribar a casa 3 hores més tard del previst i perquè es va fer de nit, sinó escara estaríem a la carretera.

No és una moto per circular per autovia a velocitats elevades, ja que la seva protecció aerodinàmica és nul·la. Per ciutat és fàcil pel seu poc pes, però es veu llastrada per l’amplada del manillar i el poc gir si has de circular entre vehicles.

Per carretera és un míssil si t’apliques amb ganes, et permet pilotar-la a fons, en cap moment et complica la vida i les sensacions són formidables

Tipus de conducció que requereix la moto

MV Agusta Brutale 800 Dragster - Diari Català
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Aquesta moto, per a mi, requereix un estil de conducció agressiu, t’ho demana només veure-la, és fàcil despenjar-se i pilotar-la a l’atac, és divertida com poques, però també et permet sortir a esmorzar en tranquil·lament, això fins que arribis a la primera corba. No és una moto per fer viatges, encara que no és per incòmoda, sinó perquè només pots portar el raspall de dents.

Resum

En definitiva, la Brutale 800 Dragster és una experiència de conducció que marca, és inoblidable, molt enfocada al pilotatge en essència pura gràcies a un poderós i enèrgic motor, el qual es deixa portar gràcies a la incorporació de components de la màxima qualitat i la introducció de l’electrònica. És una moto que no deixa a ningú indiferent, com he dit a l’inici, és transgressora, és l’eina perfecta per curar la bogeria.

Elements tècnics de la moto

Fitxa Tècnica MV Agusta Brutale 800 Dragster 2015

Motor

Tipus Tres cilindres, 4 temps, 12 vàlvules
Distribució “D.O.H.C.”
Cilindrada 798 cm3
Relació de compressió 13,3:1
Arrancada Elèctrica
Diàmetre x cursa 79 mm x 54,3 mm
Potència màxima – rpm al cigonyal** 92 kW (125 CV) a 11.600 r.p.m.
Parell màxim r.p.m. 81 Nm (8,25 kgm) a 8.600 r.p.m.
Control de parell de 4 mapes, i control de tracció amb 8 nivells d’ajust
Canvi electrònic MV EAS (Electronically Assisted Shift) canvi assistit electrònicament
Embragatge Multidisc en bany d’oli d’accionament mecànic

Dimensions i pes

Distància entre eixos 1380 mm
Longitud total 2060 mm
Ample total 825 mm
Alçada seient 811 mm
Alçada min. des de terra 149 mm
Pes en sec 167 Kg
Capacitat del dipòsit 16,6 l.

Prestacions

Velocitat màxima: 245,0 km/h

Bastidor

Tipus Multitubular d’acer ALS
Plaques/Pivots del basculant posterior Aliatge d’Alumini

Suspensió davantera

Tipus Forquilla hidràulica telescòpica invertida Marzocchi amb sistema de regulació en extensió, compressió i precàrrega de la molla.
Diàmetre de barres 43 mm.
Recorregut 125 mm.

Suspensió posterior

Tipus Progressiva, monoamortidor Sachs regulable en extensió, compressió i en precàrrega de la molla.
Material basculant oscitant monobraç aliatge d’Alumini amb recorregut de 125 mm

Frens

Anteriors Doble disc flotant (Ø 320 mm) amb fre de disc i suport de pinça en acer
Pinça de fre anterior Radial Brembo de 4 pistons (Ø 32 mm)
Posterior Disc d’acer (Ø 220 mm)
Pinça de fre posterior Brembo de 2 pistons (Ø 34 mm)
Sistema ABS Bosch 9 PLUS amb RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation)

Rodes

Davant: Material/dimensions Aliatge d’Alumini 3,50” x 17”
Posterior: Material/dimensions Aliatge d’Alumini 5,50” x 17”

Pneumàtics

Davant 120/70 – ZR 17 M/C (58 W)
Posterior 200/50 – ZR 17 M/C (75 W)

Preu i colors

Preu: 13.395 € el model standar i 16.995€ el model RR
Colors: Blanc i Gris metal·litzat mate