MV Agusta STRADALE 800

0

La MV Agusta STRADALE 800, una moto molt recomanable per la seva polivalència i utilitat  

Control de tracció, canvi electrònic ràpid, ABS amb limitador de l’aixecament de la roda posterior, múltiples mapes de motor: la MV Agusta STRADALE 800 incorpora una extensa mostra de l’avançada tecnologia de MV Agusta. Un xassís dissenyat específicament, maletes laterals amb llums incorporades, major recorregut de suspensions, dipòsit de 16 l. Cadascun dels seus components ha estat dissenyat per oferir unes sensacions úniques de pilotatge. Tant en un ús esportiu, com viatjant  o les dues coses.

MV Agusta Stradala 800 - Diari Català
MV Agusta Stradala 800

CARACTERÍSTIQUES principals de la MV Agusta Stradale 800:

. Motor: 3 cilindres en línia, 798 cc
• Diàmetre: 79,0 mm, cursa 54,3 mm
• Potencia màxima: 115 CV (84,5 Kw) a 11.000 rpm
• Parell màxim: 78,5 Nm (8,0 kg/m³) a 9.000 rpm
• Règim màxim: 12.000 rpm
• Pes en sec: 181 kg
• Relació pes/potència: 1,57 kg/CV
• Pneumàtics: “Pirelli Diablo Rosso II” o “Scorpion Trail” 120/70-ZR 17 davant i 180/55–ZR 17 darrere

MOTOR

El motor tricilíndric en línia de MV Agusta STRADALE 800 és un contundent exemple de com una mateixa base de motor pot ser compatible amb molt diferents tipus de motocicletes. Resultat d’una estudiada estratègia que ha portat a la creació i consolidació d’una sòlida i creixent gamma de models, aquest motor (dissenyat i desenvolupat completament per MV Agusta) ofereix unes característiques tècniques i prestacions que li fan molt superior a qualsevol dels seus rivals per molt temps.

MV Agusta Stradala 800 - Diari Català
MV Agusta Stradala 800

El concepte de compacitat i pes ultra baix (52 kg) del motor, segueix sent un rècord ostentat per MV Agusta, la qual cosa es tradueix en uns avantatges immediats en termes de dinàmica de marxa. Els carters tancats en fosa incorporen les camises dels cilindres integrades. Els circuits de greixatge i refrigeració, així com les seves respectives bombes, estan integrats en el mateix bloc motor.

El cigonyal contra rotant redueix les molestes inèrcies en els canvis de direcció, millorant la manejabilitat. En la MV Agusta STRADALE 800, l’amplària del motor és encara més continguda gràcies a la incorporació d’un nou embragatge hidràulic amb el dipòsit integrat: una solució que fa d’aquest ja de per si mateix estret motor encara més compacte.

I a més, això suposa també una major precisió en el funcionament de l’embragatge i un major confort, en reduir l’esforç a aplicar en la maneta. En aquest model, el motor tricilíndric compta amb una sèrie de característiques pròpies, dissenyades específicament perquè la nova Stradale 800 destaqui en elasticitat i acceleració, demostrant una vegada més la seva excepcional versatilitat.

Pel que es refereix al lliurament de potència, el motor de la nova MV Agusta STRADALE 800 ofereix un gran parell motor ja a partir del ralentí, un màxim de parell a mig règim i continua amb una espectacular acceleració fins a arribar a les 12.000 rpm, punt en què entra el limitador de règim.

Els 4 mapes diferents de lliurament de potència ofereixen dues opcions de potència màxima: 115 CV a 11.000 rpm en manera Sport, amb tots els paràmetres ajustats per oferir una resposta instantània al puny de gas; 90 CV en manera Normal i Rain, amb una millor corba de potència a baix i mig règim. També s’ha treballat en la caixa del canvi de sis velocitats, que ofereix ara un funcionament encara més suau i precís, incorporant així mateix de sèrie l’EAS 2.0 (Electronically Assisted Shift). El nou silenciador aplica ara amb un major volum (+2,8 litres), contribuint a un millor lliurament de potència. I a més de reduir el nivell sonor, ho fa sense afectar el greu so que és una de les moltes brillants característiques del tricilíndric de MV Agusta.

ELECTRÒNICA

MV Agusta Stradala 800 - Diari Català
MV Agusta Stradala 800

MV Agusta marca el camí en el ràpid desenvolupament de sistemes de control de la motocicleta, gràcies a l’estratègica decisió de crear al seu moment una plataforma electrònica específica per a la seva gamma de motos tricilíndrics. En la Stradale 800, el sistema MVICS (Motor Vehicle Integrated Control System), ja utilitzat en altres models de la gamma, ha rebut millores pel que fa a lògica de control i de maquinari (Eldor NEMO EM2.0) que maximitzen les seves prestacions: gestiona l’accelerador Ride By Wire, els cossos d’injecció Mikuni de 47 mm, el control d’encès, els mapes de motor, el control de tracció i el sistema de canvi EAS 2.0 (Electronically Assisted Shift).

Els quatre mapes de motor disponibles (Sport, Normal, Rain i Custom) permeten a l’usuari ajustar una gran gamma de paràmetres, fins i tot de forma totalment personalitzada en la manera Custom: corba de parell en línia amb el lliurament de potència (dos nivells), límit de tall de revolucions (Hard o Soft), sensibilitat de l’accelerador (tres nivells), fre motor (dos nivells), resposta del motor (dos nivells) i, naturalment, el control de tracció (vuit nivells i desconnectable). L’excel·lent sistema de canvi ràpid EAS 2.0 introdueix una important millora, amb la possibilitat per primera vegada de reduir marxes sense usar l’embragatge. Això permet al pilot pujar o baixar marxes sense utilitzar el comandament de l’embragatge, oferint així uns considerables avantatges en termes de confort i prestacions esportives, emfatitzant encara més la doble vocació d’aquesta MV Agusta.

La Stradale 800 compte també amb una instrumentació d’original disseny: a més d’oferir una completa informació inclou uns atractius gràfics i una sofisticada retroil·luminació en color blanc glacial. Aquest nou disseny facilita la lectura i afegeix encara més atractiu a la moto. Aquest sistema d’il·luminació facilita la seva lectura de dia, fins i tot sota la llum directa del sol. I de nit és igual de còmode a la vista gràcies a la qualitat de la il·luminació. Ara el pilot compta amb una informació més fidedigna del nivell de combustible, gràcies a un sensor proporcional especial situat dins del dipòsit. Com és habitual, tots els paràmetres de control són accessibles mitjançant els comandaments en el manillar i són comprovables d’un sol cop d’ull, facilitant així la seva utilització.

XASSÍS I SUSPENSIONS

MV Agusta Stradala 800 - Diari Català
MV Agusta Stradala 800

Confort i prestacions: Unes característiques úniques que realcen la vocació versàtil de la Stradale 800. El concepte ALS està format per una estructura tubular en acer combinada amb una secció intermèdia formada per dues peces laterals d’alumini, ja utilitzada en altres models de MV Agusta (però amb un disseny de xassís completament nou en la Stradale 800).

Les cotes d’angle de direcció de 25,5°, l’avanç de 110 mm i la distància entre eixos de 1460 mm configuren una resposta dinàmica espontània, gens nerviosa, en línia amb el tipus d’utilització al fet que està destinat aquest model. Per millorar la tracció, el basculant mono braç té ara una longitud de 607 mm.

S’han dut a terme també significatives millores a l’apartat de suspensions: un sistema especial de bieletes connecta el mono amortidor completament regulable al basculant, oferint un recorregut de roda de 150 mm, assegurant així el confort siguin quins siguin les condicions de l’asfalt.

El mateix recorregut de 150 mm ofereix la forquilla davantera Marzocchi, regulable en hidràulic (extensió i compressió) i precàrrega de molla.

S’ha prestat també una meticulosa atenció a la posició de pilotatge: l’alçada de seient de 870 mm facilita l’agilitat i manejabilitat, tant en aturat com a baixa velocitat. Amb la finalitat de millorar l’ergonomia, la Stradale compte també amb un material especial en el seient. S’ofereix també un seient opcional 20 mm més baix. El manillar, més alt que en les versions esportives, redueix la fatiga en els braços, millorant el confort en les llargues distàncies.

Els retrovisors de disseny clàssic ofereixen una perfecta visió del que succeeix a l’esquena de la moto. La cúpula, fàcilment ajustable en alçada amb una sola mà, fins i tot en marxa, ofereix una millor protecció a pilot i passatger enfront del vent, sense deixar d’oferir una imatge aerodinàmica i esportiva. Concretament, la cúpula pot ajustar-se en 50 mm d’alçada, i també es pot variar la inclinació de la mateixa en 5°. El dipòsit dissenyat específicament per a la nova Stradale 800 té una capacitat de 16 litres, garantint una gran autonomia gràcies també al reduït consum del motor tricilíndric. La cura posada en el disseny dels volums es tradueix en unes compactes dimensions generals de la moto, millorant així tant l’ergonomia com l’estètica.

MV Agusta Stradala 800 - Diari Català
MV Agusta Stradala 800

El sistema de frens és una perfecta combinació de potència, seguretat i precisió gràcies a l’avançat equip de sèrie Bosch 9 Plus ABS amb RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation, el sistema anti aixecament de la roda posterior) una funció que prevéu qualsevol perillosa descompensació de les suspensions. Davant, els dos discos de competició (Ø 320 mm) es combinen amb unes pinces Brembo d’ancoratge radial i 4 pistons (Ø 32 mm); darrere trobem un disc de 220 mm de diàmetre mossegat per una pinça de 2 pistons (Ø 34 mm). L’equip de pneumàtics de sèrie està format per uns Pirelli Diablo Rosso II o Scorpion Trail de 120/70-ZR17 davant i un 180/55-ZR17 darrere. La llanda posterior ha estat específicament dissenyada per la Stradale 800.

DISSENY I ACCESSORIS

L’exclusivitat de MV Agusta queda patent en cada detall, incloent-hi el disseny de les maletes laterals. Perfectament encaixades en l’atractiva línia de la moto, gràcies al seu acabat pintat i les llums posteriors LED integrades, que dupliquen les de sèrie de la moto. Quan es desmunten les maletes, gràcies al sistema especial de connexions i ancoratges, s’activa el funcionament de les llums posteriors de la moto. Amb aquest sistema la moto manté de forma automàtica la seva màxima visibilitat, garantint una plena seguretat a pilot i passatger. MV Agusta ha dissenyat també un bagul posterior específic, disponible en la gamma d’accessoris originals.

CONCLUSIÓ:

MV Agusta Stradala 800 - Diari Català
MV Agusta Stradala 800

Una molt bona eina per viatjar o per fer sortides, és àgil, divertida, versàtil i polivalent, el seu motor sempre t’empenta i és molt agradable, un bon xassís i uns frens a molt alt nivell, quan et poses al seu manillar instantàniament ets capaç de pilotar-la a molt bon ritme.

Últimament les motos que provo i que equipen accelerador electrònic, trobo el mateix defecte, que és bastant desagradable, i és que quan talles gas i tornes a donar, es produeix un traqueteix desagradable i un instant sense empenta, en alguns casos això m’ha produït alguns problemes, no tinc clar si és un tema del software o de sensors, però crec que les marques haurien de revisar aquest punt

COLORS I PREU

La nova Stradale 800 està disponible en 3 combinacions de colors:
• Blanc Nacrat/Gris sorra metal·litzat
• Vermell/Plata
• Bronze metal·litzat/Blanc Nacrat

STRADALE 800 EAS ABS € 14.395

Font: MV Agusta