Nintendo llançarà cinc jocs per smartphones en un termini de dos anys

    0

     

    Mario bros i la familia de nintendo

    Nintendo per fi dóna el salt a les plataformes mòbils

    És una de les primeres empreses multinacionals al mercat dels videojocs i de l’electrònica de consum en la indústria de l’entreteniment; amb seu a Kyoto, Japó. Va ser fundada el 23 de setembre de 1889, pel japonès Fusajiro Yamauchi,6 com a fabricant de baralles Hanafuda (tradicionals naips japonesos) i refundada en 1963 pel seu besnét Hiroshi Yamauchi, canviant alhora el seu nom de Nintendo Card Company Limited a Nintendo Company Limited per iniciar una companyia de taxis i l’administració d’hotels de l’amor, cosa que va canviar en notar que el mercat dels videojocs era millor opció.

    Prepararà d’aquí a a l’any 2017 el llançament de fins a cinc videojocs. El primer arribarà a la fi d’aquest mateix any, encara que no s’ha detallat per a quina plataforma en concret. No obstant això, és Android la que es porta totes les paperetes pel seu domini al mercat de smartphones. En tot cas no seran adaptacions dels títols ja disponibles per a les seves consoles, sinó que serà un desenvolupament que partirà de zero, adaptat específicament al maquinari dels actuals telèfons mòbils.

    Després de moltes especulacions i fins i tot els rumors sobre la incursió de la companyia al mercat de smartphones amb un model específic adaptat per als jocs, Nintendo ha acabat per confirmar en una junta d’accionistes que es preparen per donar el salt al mercat dels telèfons mòbils. No obstant això, tal com ja avançàvem més amunt, la novetat no vindrà en forma de maquinari, sinó que es tracta de programari pur i dur. I és que d’aquí a 2017 la signatura nipona espera llançar al mercat fins a cinc títols de jocs adaptats a smartphones.

    Nintendo arriba al mòbil

    La potència dels actuals telèfons intel·ligents, especialment els de alta gamma –incloses les tabletas- s’han convertit no solament en dispositius des dels quals navegar per Internet còmodament i gaudir de la capacitat multimèdia dels mateixos. El seu potent maquinari i pantalles cada vegada de majors dimensions han propiciat que els telèfons mòbils es converteixin en tota regla en consoles de jocs portàtils. De fet, el mercat de videojocs és una part molt important en les tendes d’aplicacions de les plataformes mòbils, especialment Google Play pel volum d’usuaris que gaudeixen de Android. Si bé existeixen jocs summament bàsics, però amb un gran poder d’addicció, també hi ha disponibles títols d’alta qualitat gràfica, amb trames complexes i una experiència de joc inimaginable fa uns pocs anys.

    Fins a cinc títols en 2017

    Aquesta situació ha propiciat que arribi a aquest mercat tan específic una de les històriques del sector dels videojocs, Nintendo. La notícia s’ha pogut conèixer fa escasses hores i ha transcendit a través d’una junta d’accionistes dirigida pel propi CEO, Satoru Iwata. Ell mateix s’ha encarregat d’explicar davant els presents que en principi hi haurà cinc títols disponibles per smartphones, sense especificar en quines plataformes mòbils se centrarà. No obstant això, s’espera que Android sigui el seu principal objectiu. Quant als títols a desenvolupar, no existeixen majors detalls. Tan sols s’ha indicat que seran jocs dissenyats des de zero al maquinari dels smartphones, gens d’adaptacions des d’altres dispositius com les seves consoles de joc. El primer arribarà a la fi d’any i s’espera que els següents apareguin al llarg dels propers dos anys, amb un termini màxim de fins a 2017. Segons Iwata, al principi cinc videojocs poden semblar pocs, però el màxim dirigent de la companyia desenvolupadora indica que el seu objectiu és aconseguir cinc èxits, jocs en els quals posaran tot el seu saber fer per aconseguir un títol de qualitat que l’usuari pugui gaudir.