Nissan s’acomiada un any després d’haver iniciat el projecte

Fa un any naixia un projecte que havia de tornar a col·locar a Nissan al cim de la residència, un monoplaça diferent a la resta, no només en la forma, sinó també en la tècnica. Fa un any naixia una il·lusió que, a poc a poc, ha anat apagant-se. Ara, després de veure la manca de resultats que s’havien proposat, la marca nipona desapareix de la categoria LMP1 del Mundial de Resistència (WEC).

Nissan ha anunciat aquest dimecres la seva retirada en la categoria de LMP1 del Campionat del Món de Resistència de la FIA de cara al 2016, el qual té el seu punt culminant en la disputa de les prestigioses 24 Hores de Le Mans.

Segons van informar des de la companyia japonesa, va entrar en la categoria LMP1 a la temporada 2015 “amb un concepte innovador i atrevit, amb l’ambició de competir pels primers llocs” i l’equip “va treballar al màxim per aconseguir que els seus prototips aconseguissin els nivells de rendiment desitjats”.

“No obstant això, la marca ha arribat a la conclusió que el programa no serà capaç d’aconseguir les seves metes i ha decidit centrar-se en el desenvolupament de les seves estratègies per al món de la competició, a més a llarg termini”, va assenyalar Nissan en un comunicat.

De totes maneres, Nissan va remarcar que les curses “són una part fonamental” del seu ADN i que “compta amb una gran història en la innovació per guanyar”. “El compromís de Nissan amb el Motorsport segueix sent fort, com ho demostra la seva victoriosa trajectòria a la temporada 2015, guanyant per segon any consecutiu el Super GT japonès, guanyant a la categoria Pro de les Blancpain Endurance Series i imposant-se a les 12 Hores de Bathurst amb el GT-R GT3”, va afegir.

“Nissan continuarà amb el seu suport al WEC a través dels seus diferents programes de motors clients, incloent la recent introducció del propulsor per a la categoria LMP3″, va sentenciar la companyia japonesa.

Nissan va participar l’any passat en la màxima categoria de les 24 Hores de Le Mans, la prova per excel·lència de resistència, amb el seu innovador GT-R LM Nismo, pilotat per un equip on estava l’espanyol Lucas Ordóñez. El cotxe tenia la novetat de comptar amb la tracció i el motor davanter en un nou disseny però no tenia acabat de preparar el seu sistema híbrid, la qual cosa el deixava en desavantatge respecte als Porsche o Audi. Passada la mitjanit del dissabte al diumenge, un problema mecànic els va obligar a abandonar.