Nissan no veu viable la producció d’un esportiu més econòmic 

Fa temps que a Nissan li rondava pel cap una idea molt interessant en la qual pretenia oferir un esportiu pur i assequible per poder arribar a més gent i competir de tu a tu amb els sòlids Toyota GT86 i Subaru BRZ. Doncs bé, aquesta idea que semblava molt interessant s’ha quedat en només això, en una idea, ja que sembla que, de moment, la marca japonesa no es llançarà a per aquest tipus de vehicle.

L’any 2013, en el Saló de Tòquio, Nissan va presentar el IDx Freeflow i *Dx Nismo, dos prototips esportius de dimensions compactes, estil retro, amb tracció posterior i amb una posada a punt signada per Nismo. Semblaven ser l’anticipació d’aquest esportiu assequible fins avui, quan Shiro Nakamura, vicepresident i director creatiu de la marca, en declaracions a la revista britànica Auto Express, ha afirmat que aquest tipus de vehicle requereix d’uns costos significatius i “no solen ser rentables a nivell de vendes”. D’aquesta manera, Nakamura tanca tota opció d’aquest nou model que hagués estat el rival directe del Toyota GT86.

A més, el mitjà britànic va insistir en el tema preguntat sobre la possibilitat d’utilitzar la mateixa plataforma de l’Alpine, ja que recordem que Renault i Nissan mantenen una estreta relació de producció, però Nakamura es mostrava ferm en la seva resposta admetent que “Nissan no és una companyia de motor central” ni té intenció de crear un d’ells.

Nakamura també va aprofitar per deixar clar que els esportius de Nissan són i seran el Z i el GT-R, les produccions dels quals, i excepte desastre universal, estaran sempre presents a la marca, així que una mala notícia es compensa amb una altra de bona.