El Nissan Qashqai s’ha convertit en el model més venut de la història de la marca

Portem temps dient i veient com els SUV s’han convertit en els autèntics reis del mercat actual. Han desbancat segments més tradicionals amb l’excusa de la seva major utilitat, espai i seguretat. D’aquest últim ja vam desmuntar el mite però sembla que poc efecte va tindrà  en la gent. La moda SUV segueix i, de moment, sembla imparable i inassolible i el major exponent d’aquesta expansió és sens dubte Nissan. La marca japonesa s’ha convertit en el rei dels SUV i crossover i el Nissan Qashqai és la màxima expressió d’aquest moment.

Després de convertir-se en el model més venut de la història de la marca superant a un mite com el Micra, el Nissan Qashqai ha vist com la seva producció no donava més de si. Per a això la marca ha hagut d’augmentar i reforçar la producció a la fàbrica de Sunderland per poder cobrir totes les demandes d’aquest SUV de grandària mitjana. A dia d’avui aquesta fàbrica produeix uns 400.000 cotxes a l’any, dels quals 300.000 són Qashqai. De moment sembla ser que la producció seguirà en augment tal com avança el mercat però se seguiran mantenint les dues línies i els dos torns.

Però tot canviarà amb l’arribada de la nova generació del Juke la qual suposarà un pas endavant ja que amb ella, el Qashqai podrà adaptar-se a les dues línies de muntatge. Fins ara el SUV supervendes només es produeix a la línia 1, juntament amb el Leaf, mentre que a la línia 2 està ocupada per la generació actual del Juke, el Note i el Infiniti Q30. Amb els canvis, el Qashqai podrà alternar-se ja que ambdues línies estaran adaptades amb la plataforma modular comuna de segment C que comparteixen Renault i Nissan.

Aquest nou procés començarà abans que acabi l’any, la qual cosa suposarà que la marca japonesa agiliti la producció del Nissan Qashqai fins a l’arribada de la nova generació del Juke, la qual potser requerirà la construcció d’una nova fàbrica.