No Man’s Sky segueix sense data d’estrena

    0

    Captura de No Man's Sky

    L’estudi de No Man’s Sky mostra noves imatges però amaga la data de sortida del joc

    No Man’s Sky és l’esperat videojoc obra de Hello Games, un petit estudi de 10 persones que té la intenció d’oferir el mapa més gran de la indústria fins avui dia. La xifra astronòmica que el fa un dels jocs més prometedors del 2106 són els 18 quintilions de planetes creats per ser visitats, uns números que el converteixen en el primer videojoc literalment impossible d’explorar per complet per una sola persona. Ara, gràcies al programa del famós presentador ianqui Stephen Colbert, No Man’s Sky es torna a mostrar al públic sense fixar la seva data de sortida, tot i ser un títol confirmat per l’any vinent.

    L’estratègia d’obtenir un petit espai d’audiència als principals ‘late show’ estatunidencs és una pràctica cada cop més buscada per les editores de videojocs. Personalitats com Stephen Colbert, Jimmy Kimmel o Conan O’Brien, amb un exitós espai exclusiu sobre videojocs a YouTube, són un reclam per aquells títols que cerquen una major visibilitat pròxima a la seva estrena. Però Sean Murray, director de No Man’s Sky, ha respost amb un “encara és un secret” a la primera pregunta de l’entrevista referida a la data d’estrena del joc. Tot i això, l’assistència de Murray al programa nocturn ve amb una nova mostra de les possibilitats que oferirà el joc.

    No Man’s Sky és possible gràcies a un algorisme

    La quantitat d’espai del joc és tal que la tecnologia actual dels Blu-Ray fa impossible encabir-lo dins un disc, però a Hello Games s’han fet amb la fórmula mestra per trencar aquesta barrera. Els planetes, la fauna i la flora No Man’s Sky estan generats en temps real i sense temps de càrrega gràcies a una equació matemàtica que lliura als sistemes informàtics de reservar espai al seu disc dur per a cada tros de terreny. A la vegada, les diferents ordres que rep el sistema per generar cada astre fan que cadascun d’ells sigui diferent de la resta i disposi del seu propi clima, paisatge i fauna.

    Sean Murray i Stephen Colbert
    Sean Murray al programa de Stephen Colbert

    L’objectiu a No Man’s Sky és arribar al centre de l’univers recollint recursos per la nostra nau. Un dels principals atractius del títol és que tots els jugadors es trobaran dins el mateix univers. Però, Sean Murray ha declarat que No Man’s Sky presenta amb un espai tan immens que “resultarà veritablement estrany que dos jugadors es trobin fruit de l’escala d’allò que s’ha creat”. L’altre gran titular de l’entrevista al director del joc és que encara que descobrim un planeta cada segon, tots haurem mort abans d’explorar-los per complet. No Man’s Sky arribarà l’any 2016 per PlayStation 4 i Microsoft Windows.