Nou Opel Astra, més lleuger que mai

0
Opel Astra 2015

Opel Astra 2015

Creat per recuperar el terreny perdut

Va haver un moment que Opel era una referència dins del segment dels compactes, que mirava de tu a tu a models emblemàtics com el Volkswagen Golf, però, amb els anys, va anar perdent aquesta importància mentre veia com altres marques l’avançaven a gran velocitat. L’última generació de l’Opel Astra no és precisament una bona obra d’art, peca de ser massa pesada i poc dinàmica, però la marca del llamp alemany vol girar la truita i, de moment, sembla que va pel bon camí amb el que ens explica del nou Opel Astra.

En efecte, Opel rebaixa el pes del nou Astra respecte l’anterior en un mínim de 120 i un màxim de 200 quilograms per tal de tornar a posicionar-se als primers llocs d’un segment on sempre ha estat present amb el Kadett i el propi Astra, i on ha venut més de 24 milions d’unitats. El nou Astra, que serà presentat el Saló de Frankfurt, és un model completament nou i, per exemple, la carrosseria és un 20% més lleugera que la generació actual, el que suposa una major eficiència i més agilitat.

El disseny és una mica trencador, tot i que guarda alguns detalls propis de la saga. Té una línia molt més estilitzada i allargada per tal de donar una aparença més atlètica i lleugera. De fet, la part més continuista és la meitat en endavant on el frontal segueix bastant el que fa actualment la marca amb unes òptiques que abracen el cotxe. Però el punt més trencador i innovador és el Pilar C (la part que separa la finestra lateral posterior amb el vidre del darrere) on tots dos vidres s’ajunten amb una forma que, personalment no m’acaba d’agradar. Les òptiques adopten una forma més aplanada i estirada. No se si és la meva sensació, però aquesta part del nou Opel Astra em recorda molt al DS5.

Opel Astra 2015 interior

Tot i aquesta línia que dóna la sensació de més llarg, el nou Astra és més curt i més baix que el seu predecessor, però Opel assegura que l’espai interior ha augmentat considerablement, sobretot amb l’espai per cames entre els seients davanters i posteriors, arreglant així un dels errors de la generació actual.

L’interior també rep un rentat de cara important on destaca la nova consola central que es veu molt més pràctica i senzilla. Així mateix, també es nota un millor acabat i més qualitat en els materials utilitzats amb un disseny força més atractiu que a la generació actual.

Com no podia ser d’una altra manera, els motors també són nous i d’última generació per tal de complir les normes d’emissions europees i ser més eficients. De fet, cap d’ells supera els 1.6 litres de cilindrada el que suposa una gran novetat ja que es perd, per exemple, el 2.0 Turbo. Les potències oscil·laran entre els 105 CV i els 200 CV. En dièsel trobarem el 1.6 CDTI amb 110 CV, mentre que en gasolina hi haurà el 1.0 ECOTEC Turbo de 105 CV i el 1.4 ECOTEC Turbo de 145 CV. Ja podeu veure per on van els trets en tema de motoritzacions, però cada cop les marques decideixen baixa més les cilindrades.

L’últim apartat important del nou Opel Astra és la tecnologia que, avui en dia, és totalment essencial en tots els models que van sortint recentment. Les ajudes de conducció, l’infoentreteniment o la connectivitat amb telèfons mòbils són parts indispensables de tot vehicle nou. En aquest cas ens trobem l’Opel OnStar que permet estar sempre en contacte amb un operador de la marca en cas d’accident, incidència mecànica o qualsevol altre problema del cotxe. També incorpora el sistema de multimèdia IntelliLink d’última generació on podrem integrar al nou Opel Astra part de les aplicacions que utilitzem habitualment al nostre mòbil.

Opel Astra 2015 posterior

Com a novetats tècniques trobem la il·luminació IntelliLux LED, que és el sistema propi de la marca d’aquest tipus de llum, assistent de reconeixement de senyals de trànsit, avís per canvi de carril involuntari, alerta de col·lisió frontal amb frenada imminent, control de creuer, assistent d’aparcament, càmera de visió posterior i avís d’angle mort.

Com veieu el nou Astra es transforma totalment per intentar recuperar el terreny perdut durant els últims anys. Realment crec que ha treballat en la direcció correcta, tot i que potser algunes coses, com el Pilar C, no les hagués fet igual, però això ja és una opinió totalment subjectiva. Tot i així, el nou Opel Astra està disposat a oferir molt més que els seus rivals.

De moment no tenim més informació del nou Astra ja que encara queda bastant pel seu debut oficial, però suposem que arribarà al mercat durant la tardor del 2015 amb preus que hauran de ser força competitius.