El Renault Mégane es rejoveneix per donar guerra

0
Presentada la nova generació del francés Renault Megane
frontal del nou Megane
Presentada la nova generació del francés Renault Mégane
Frontal del nou Megane

Presentada la nova generació del Renault Mégane.

El món de l’automoció és incansable i mai et pots quedar enrere si vols ser una firma ‘top’. Els models han d’evolucionar a mesura que evolucionen les necessitats dels clients, tant tecnològiques com sentimentals. Cal estar al dia per poder complir amb els desitjos del client, cada vegada més efímers. Això ho sap molt bé Renault i per aquest motiu va presentar la nova generació Mégane 2016 durant el Saló de Frankfurt. Així doncs, els assistents al saló vàrem veure la versió cinc portes i la GT, creada per la delegació Renault Sport.

Aquest nou model és més llarg que el seu predecessor i una mica més baix, 4,36 metres de llargada i 1,45 d’alçada, però no sabem encara la seva amplada. Tot i això la distància entre eixos ha crescut 2,8 centímetres col·locant-se als 2,67 metres. Així que tot apunta a què també serà més ample i espaiós que l’última renovació del model (2014). El maleter segueix les pautes marcades i també augmenta fins als 384 litres (372 l’anterior).

Presentada la nova generació del francés Renault Mégane
Lateral del nou Megane

El disseny és justament el que toca per un model de les seves característiques, potser una mica passat de rosca tenint en compte l’usuari d’aquest segment actualment. Personalment crec que té la combinació justa entre risc, amb unes línies clares i molt marcades, i elegància, amb petits detalls cromats. Tot està pensat per acabar en punta, element que li dóna el punt d’agressivitat que pot semblar una mica massa però que segueix les pautes de moda del moment. L’element més característic són els grups òptics davanters amb una forma de boomerang per sota i els posteriors, que s’allarguen fins a quasi arribar al logotip central. Sens dubte serà un model cridaner i tothom sabrà a qui pertany. Ben jugat. La versió GT té elements característics tant exteriors com interiors a més de comptar amb motors propis. Per exemple dues sortides d’escapament, el color Bleu Iron o un sistema de direcció a les quatre rodes que permet controlar el cotxe a les curves (4Control).

Presentada la nova generació del francés Renault Mégane
Part posterior del nou Megane

Pel que fa a les motoritzacions, pel seu llançament el nou Renault Mégane comptarà amb tres motors dièsel i dos de benzina. Per la primera opció Renault ha volgut comptar amb el Energy dCi 90, 110 i 130 cavalls. La caixa de canvis serà manual per totes versions però en el cas del de 110 es pot optar a l’automàtica d’embragament doble i sis velocitats. Pels motors benzina Energy TCe 100 i 130 cavalls les opcions són manual i automàtic, opcional, respectivament. La versió GT de sortida portarà el Energy TCe 205 amb canvi automàtic d’embragament doble però hi ha una motorització dièsel Energy dCi 165 pensada per més endavant. El canvi automàtic d’aquest GT té un sistema per poder sortir en parat amb una acceleració superior a la normal i per poder reduir més d’una velocitat (Multi Change Down). Renault va voler aclarir que el 2017 es comercialitzarà una variant híbrida amb dièsel que, afirma la marca francesa, tindrà un consum de 3 litres cada cent kilòmetres.

Presentada la nova generació del francés Renault Mégane
Interior del nou Megane

Encara no queda clar quins nivells d’equipament presentarà aquest Renault Mégane 2016 però sí sabem que podrà portar un sistema de projecció d’informació per sobre del quadre de comandaments. A més a més hi haurà dues pantalles multimèdia, una vertical de 8,7 polzades i l’altre horitzontal de 7 polzades. Els dispositius d’assistència a la conducció com el programador de velocitat actiu, l’avís per canvi involuntari de carril, la detecció de senyals i altres també dependran del nivell d’equipament. Renault ja ha aclarit que el Mégane comptarà amb la funció Multi-Sense, que varia la resposta d’acceleració del cotxe, la funció massatge i fins a cinc tonalitats per les llums d’ambient entre altres elements en canviar el mode del sistema: Sport, Normal, Confort i Eco o RS amb l’acabat GT.