Nou Seat Ibiza, més tecnològic i personal

0
Seat Ibiza

Seat Ibiza

Mateixa essència però amb més equipament

El Saló de l’Automòbil de Barcelona és un bon aparador perquè la marca de casa presenti les seves últimes novetats, i així ha estat. Enguany Seat ha presentat mundialment la renovació de l’Alhambra, del qual ja vam parlar, i el nou Seat Ibiza, del qual ens ocuparem en les properes línies.

No és una nova generació pròpiament dita, és una continuació de l’actual però amb retocs que serveixen per posar al dia el Seat Ibiza. Tot i que ofereix un nou ampli ventall de personalització, el canvi estètic és mínim ja que la renovació es centra, sobretot i essencialment,  en l’aspecte tecnològic que ofereix el cotxe.

En termes de disseny exterior poques coses han canviat ja que la seva estètica ja té un aspecte força modern que no li cal gaires retocs. La gran modificació ja vindrà quan es decideixi presentar una nova generació. Tot i així, totes les carrosseries (3 portes, 5 portes i familiar ST) del Ibiza, reben nous colors i noves llandes de 16 i 17 polzades que donaran un aspecte més juvenil i fresc al model. A això cal sumar-li el ventall de possibilitats que Seat ha posat en disposició del clients perquè puguin personalitzar el seu Ibiza i fer d’ell un vehicle més únic; podrem escollir color pel contorn de la reixeta, pels retrovisors, per les llandes i a diferents parts de l’interior com a les anelles de la sortida de l’aire, el volant i a la palanca de canvis. Sens dubte Seat vol que el teu cotxe sigui, més que mai, teu.

Seat Ibiza interior

Una altra posada al dia són les motoritzacions on el petit Ibiza rep els motors actuals del grup Volkswagen. Així doncs, en benzina tindrem un tricilíndric de 1.0 litres, un atmosfèric de 75 CV i dos turbo TSI de 95 i 110 CV. Així mateix, també estrenarà un 1.4 TSI de 150 CV amb sistema de desconnexió selectiva de cilindres amb el qual el cotxe decidirà quan ha de desactivar dos dels quatre cilindres per tal de minimitzar el seu consum. Això només passarà en un recorregut llarg en pla o en lleugeres pendents descendents.

En dièsel seguirà el mateix bloc de motors ja que ja compleixen la normativa d’emissions europea i, per tant, seguirem tenint el de 90 i 105 CV. Però Seat ha decidit estrenar una nova opció, el 1.4 TDI de tres cilindres i 75 CV de potència que assegura un consum de 3,4 litres/100 quilòmetres. El canvi automàtic DSG també estarà disponible en el TSI de 110 CV i el TDI de 90 CV, així com el sistema Start&Stop a tota la gamma.

Entrem dins del punt on més ha canviat el nou Ibiza; l’interior i la tecnologia són els pilars del renovat model. Si mirem cap endins, veurem un quadre de comandament totalment nou que adopta la pantalla que fins ara no existia i s’havia de col·locar sobreposada semblant a un TomTom. Així mateix, sembla que la qualitat hagi augmentat, igual que el seu aspecte més  modern i juvenil gràcies a la introducció de la personalització del color.

Seat Ibiza posterior

Per l’altra banda disposem d’una àmplia tecnologia a la nostra disposició; el nou Ibiza rep el sistema d’entreteniment Easy Connect amb pantalla tàctil, sincronització USB i Bluetooth amb els smartphone, navegació i dispositius de música i tecnologia Mirror Link. Tot això estarà recolzat per Samsung que desenvolupa aplicacions en aquesta direcció. Així mateix, la tecnologia s’integra amb la seguretat i, d’aquesta forma, el nou Ibiza estrena un detector de somnolència i pèrdues de concentració i fre automàtic multicol·lisió. També disposarem del Seat Drive Profile on el cotxe tindrà uns modes de conducció que ajustaran al comportament del cotxe a les nostres necessitats, modificant les suspensions i la direcció.

En definitiva, amb el nou Seat Ibiza tenim un cotxe molt més complert amb la mateixa idea de sempre.

El terror de Nürburgring es diu Seat Leon ST Cupra

Si el Leon Cupra ja va fer un temps de referència a l’infern verd, no us podeu creure el que acaba de fer el Leon ST Cupra, convertint-se en el cotxe familiar més ràpid de Nürburgring. I no ho ha fet amb un temps més o menys discret, ho ha fet sent quasi 4 dècimes més ràpid que el compacte! Ha marcat 7:58:12, mentre que el Leon Cupra ho va fer en 7:58:44, i això que al maleter portava coses de la compra… Espectacular!

Jordi Gené, pilot de prova per l’ocasió, explicava aquest resultat gràcies a l’estirada línia que aconsegueix ser més eficient aerodinàmicament respecte a la versió de 3 o 5 portes. Això suposa que en circuits ràpids l’aire flueix millor i, conseqüentment, es pot rodar més ràpid i compensar el pes de més o una menor agilitat en el pas per corba.

Així que ja sabeu, si sou pares i voleu anar molt ràpid, el Seat Leon ST Cupra és la vostra millor opció.