El Volvo S90 suposa un gran pas endavant per a la marca sueca

Després d’algunes filtracions en forma de maquetes a petita escala o algunes fotografies que s’havien escapat de l’àlbum, Volvo ha fet públic la seva nova berlina Premium que, juntament amb el SUV XC90, els ha de fer tornar al capdavant de la llista i a liderar la gran revolució tecnològica que pretén la marca sueca. El nou model es diu Volvo S90 i és un clar pas endavant per plantar cara a totes aquelles berlines alemanyes que porten l’etiqueta de Premium. Amb un disseny totalment elegant i minimalista, a més d’infinitat de tecnologia, la nova berlina sueca vol tornar a elevar la marca.

Sens dubte el primer que ens trobem és amb un disseny totalment espectacular que desprèn una elegància i saber estar increïble. La part frontal del Volvo S90 és molt similar a la del XC90 amb la forma de martell de les llums diürnes o les línies rectes i elegants que el formen. Potser la part posterior seria una mica criticable ja que la forma de les òptiques no acompanya al conjunt.

Nou Volvo S90 | Diari Català
Interior del Volvo S90

A l’interior del Volvo S90 es respira pau i tranquil·litat en un ambient clarament enfocat a l’elegància i el confort. Té un aspecte minimalista amb línies molt senzilles on destaca el sistema d’infoentreteniment SENSUS (el mateix que el XC90) amb l’enorme pantalla tàctil de 9 polzades per on es controlen tots els sistemes del vehicle.

Tot això es munta sobre la nova plataforma SPA de Volvo (inaugurada amb el XC90) que permet jugar amb més formes i espais. Amb l’espai donarà cabuda a una gamma de motors àmplia on tots seran Drive-E de dos litres i quatre cilindres. Així és com trobarem els benzina T5 de 254 CV, T6 de 320 CV i l’imponent T8 Twin-Engine de 400 CV però, en aquest cas, serà un híbrid endollable que combinarà la potència del motor tèrmic i elèctric. També arribaran dues versions dièsel de 190 CV i 224 CV. No hi haurà opció de canvi manual ja que totes les versions seran automàtiques de 8 relacions amb possibilitat d’incorporar la tracció total.

Però si per una cosa destaca la marca sueca és per la seguretat i la tecnologia. En aquest sentit, el Volvo S90 equiparà un sistema de conducció semi-autònoma (Pilot Assist) on el vehicle, circulant per autopistes, es guiarà sol a través de les línies vials amb una velocitat de fins a 130 km/h. Així mateix, també incorpora un sistema de frenada automàtica amb el paquet City Safety que entra en funcionament quan el cotxe detecta que anem a xocar contra un altre o quan podem atropellar a algun vianant. També ho farà si es creua algun animal de grans dimensions a la carretera per la que circulem, fet que passa més sovint al mercat escandinau o estatunidenc.

Nou Volvo S90 | Diari Català
Disseny posterior del Volvo S90

Per últim, els sistema SENSUS d’infoentreteniment del Volvo S90 que abans hem comentat, és qui s’encarrega de totes les funcions del cotxe. Trobem connexió a internet i permet utilitzar aplicacions que es troben al núvol, a més d’oferir-nos tota la connectivitat amb el nostre telèfon mòbil.

Sens dubte la marca sueca dóna un gran pas endavant amb el Volvo S90 en tots els sentits i serà un vehicle molt present per tots aquell que busquin una bona berlina Premium.