La marca deixa entreveure algunes dades del proper Hyundai IONIQ

Dins del marc del CES, la marca coreana ha aprofitat per presentar-nos nous detalls del Hyundai IONIQ, el primer model híbrid de la marca que es posiciona com el rival més directe per batre l’invencible (fins ara) Toyota Prius.

De moment, per valorar el disseny exterior només disposem de la fotografia amb la vista posterior, la qual ensenya un disseny bastant Prius però que té un sentit, ja que està creada per millorar l’eficiència aerodinàmica. Tot i així, aquesta part posterior del Hyundai IONIQ és més racional i menys extravagant que la del nou Toyota Prius, un punt interessant i diferenciador per decantar-se per un model o altre.

De la part frontal encara no us podem di res ja que la marca no la mostra però, en canvi, si ho podem fer de l’interior, el qual té un aspecte força convencional que no arrisca amb detalls innecessaris. Un cop més, el Hyundai IONIQ busca la diferència amb el Prius, el qual aporta un interior més futurista seguint les línies exteriors. Amb això, Hyundai té la intenció d’arribar a un públic més ampli.

Nous detalls del Hyundai IONIQ | Diari Català
Interior racional

En l’aspecte mecànic, la marca coreana ha desenvolupat un nou motor atmosfèric de benzina, el 1.6 GDi, amb una potència de 105 CV que combina amb els 47,5 CV del motor elèctric. El que sí que assegura el de benzina és una eficiència tèrmica del 40%, una xifra molt interessant. Tota la força del Hyundai IONIQ s’envia a l’eix davanter a través d’una caixa de canvis automàtica DCT de doble embragatge que ha estat creada especialment per a l’ocasió. El que encara desconeixem són les dades de consum però, com a referència, hi ha els 3l/100km del Toyota Prius.

Hyundai assegura que, tot i ser un cotxe destinat a l’eficiència, també serà divertit de conduir, fet que ho atribueix a un centre de gravetat més baix gràcies a la posició davantera de la bateria, la suspensió independent posterior o la caixa de canvis de doble embragatge que ja hem comentat.

Amb tota aquesta recepta (i la que falta per saber) la marca coreana vol que el Hyundai IONIQ sigui un cotxe molt més complet que el Toyota Prius per tal que la gent es vegi més identificada amb ell.