Novetat: PIAGGIO MP3 500

0
El Primer scooter de doble roda davantera que ha revolucionat la mobilitat urbana i es pot conduir amb el carnet de cotxe

El Primer scooter de doble roda davantera que ha revolucionat la mobilitat urbana i es pot conduir amb el carnet de cotxe

El Primer scooter de doble roda davantera que ha revolucionat la mobilitat urbana i es pot conduir amb el carnet de cotxe
En 2006 va néixer el Mp3. Piaggio va inventar una nova forma de transport mitjançant el desenvolupament i la difusió per tot el món d’un scooter de 3 rodes. El primer al món, el Piaggio Mp3 combina la comoditat i la seguretat d’un cotxe amb la comoditat, la senzillesa i la diversió d’un scooter o motocicleta.

Ara, el Piaggio Mp3, líder del mercat amb 150.000 vehicles venuts a tot el món, ha evolucionat encara més. Només Piaggio podria estar darrere d’una revolució en el transport urbà amb la qual aspirar a superar-se a si mateix.

Nou xassís, nou disseny i noves funcions

El Piaggio Mp3 500 és un vehicle completament nou. El xassís del MP3 s’ha redissenyat amb el doble objectiu d’aconseguir, d’una banda, una excel·lent estabilitat i precisió i, per l’altra, una millor gamma d’utilització. La nova geometria compleix amb aquests dos requisits importants, creant el millor Mp3 que Piaggio mai ha construït en termes de qualitat dinàmica, i el millor estàndard de seguretat i confort per a conductor i passatger. A més es millora l’ergonomia i s’optimitza l’ús de l’espai sota el seient.

El restyling inclou una major comoditat de conducció. El seient és gran i còmode per a dues persones, amb una notable millora respecte a la generació anterior del Piaggio Mp3 en aconseguir una posició de les cames més estesa i amb això més relaxades. La nova triangulació manillar i reposapeus és major, la qual cosa fa més fàcil de conduir i millorar el control del vehicle. I no és només el pilot el que es beneficia. Concebut com una alternativa al cotxe, la nova generació Piaggio Mp3 també ofereix gran comoditat addicional al passatger, amb un major espai, i una posició més relaxada, a més dels avantatges d’un reposapeus plegable.

El gran compartiment sota el seient, equipat amb endoll de 12 v, llum de cortesia i catifeta, s’ha redissenyat per a usos addicionals, a causa de la forma regular, gairebé rectangular, sense osques o particions, per la qual cosa cada centímetre quadrat es pot utilitzar, per exemple, per guardar dos cascos integrals, com abans, el seient s’obre elèctricament amb amortidor que garanteix una obertura suau i segura. En la part posterior una graella plana garanteix el fàcil muntatge d’una caixa.

Nova seguretat. El primer 3 rodes amb ABS i ASR

El Piaggio Mp3 és el primer vehicle de tres rodes al món amb sistema de frens ABS integrat i amb ASR (control de tracció). El sistema ASR és un dispositiu de control electrònic de tracció que regula el lliscament de les rodes, que es pot desactivar de forma senzilla, i garanteix la seguretat en evitar el lliscament de la roda posterior en asfalt relliscós o mullats i superfícies irregulars, per un excel·lent comportament del pneumàtic posterior i en tot tipus de condicions. El Grup Piaggio és el primer fabricant a utilitzar el control de tracció de la roda posterior d’una moto, una tecnologia desenvolupada i fonamentada en l’experiència en les carreres i adaptada posteriorment a vehicles de carrer.

El sistema ABS maximitza la seguretat activa evitant el bloqueig de les rodes durant el frenat i proporciona un control total del vehicle a tot moment. Desenvolupat específicament per la Piaggio MP3, que utilitza una unitat de control amb tres canals de modulació individual per a cadascuna de les tres rodes. La nova versió del Piaggio Mp3 utilitza frens de disc en les tres rodes, però el diàmetre dels discs davanters s’ha incrementat des de 240 fins a 258 mm, la qual cosa ajuda a augmentar la potència i l’eficàcia, i a reduir la distància de frenat.
El mecanisme de bloqueig de la suspensió davantera, una característica distintiva del tres rodes italià, transforma l’equilibri del Piaggio Mp3 de dinàmic a estàtic. Pots mantenir l’equilibri sobre les tres rodes sense necessitat d’un suport al moment de l’arrencada (Si bé disposa de suport clàssic). N’hi ha prou amb accelerar per reprendre el funcionament normal, o utilitzar el botó específic. Això significa que mai cal posar el peu en el sòl i es pot aparcar el Piaggio Mp3 en qualsevol lloc, amb facilitat i sense esforç.

El Primer scooter de doble roda davantera que ha revolucionat la mobilitat urbana i es pot conduir amb el carnet de cotxe
Nou motor amb tecnologia avançada

El motor de 500cc és el de major rendiment i una autèntica revolució entre els motors de mig litre. Dotat de quatre vàlvules amb refrigeració líquida i injecció electrònica de combustible, és el més potent de la seva classe, i ara està equipat amb el sistema “Ride by Wire” electrònic que millora el subministrament d’energia i que completa el nou programa multimapa, que permet al pilot triar entre un rendiment òptim i l’estalvi de combustible en canviar el mapa del motor a través d’un botó en el manillar (Std i Eco). La suavitat del motor a baixes revolucions és un altre dels punts forts del nou model i això és a causa del nou sistema d’arbre de lleves d’un sol eix que ara utilitza emputxadors de corrons i optimitza el cicle de combustió per reduir el so mecànic i millorar la fiabilitat. El conducte d’aspiració ha estat completament redissenyat per millorar la relació aire/combustible, optimitzant el seu coeficient i amb una del parell motor a baixes revolucions, la qual cosa garanteix gran suavitat i redueix notablement el consum de combustible. El sistema de fuita ha estat completament revisat per reduir el soroll i fer aquest molt més harmònic. La nova configuració de la caixa del canvi CVT també ajuda a reduir el consum de combustible i el soroll mecànic, assegurant arrencades més suaus a través d’un embragatge més gradual.

 

logo motospazio