Novetats de la Suzuki GSX-S 1000F 2016

0
Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
Suzuki GSX-S 1000F 2016
Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
Suzuki GSX-S 1000F 2016

Suzuki GSX-S 1000F 2016, un nou concepte entre esportiva radical i touring

Suzuki va presentar la versió carenada de la supernaked GSX-S1000, la nova Suzuki GSX-S 1000F 2016 que ja està disponible als concessionaris de la marca.

Les GSX-S són la nova família de Suzuki, atès que les motos esportives (superbikes) ja no són les més desitjades pels usuaris, les marques estan creant motos més fàcils i menys exigents per arribar a molta més gent. Ara per ara, la tendència és construir motos més confortables, més fàcils d’utilitzar i polivalents, però amb bones prestacions, aquesta tendència dels usuaris a utilitzar motos més lògiques es deu al fet que la mitjana d’edat dels usuaris ha crescut i actualment no hi ha massa joves interessats en les motos i que amb l’edat es busca més satisfacció personal i menys fatiga i dolor de canells i cervicals.

Com és?

Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
Suzuki GSX-S 1000F 2016

A més de llençar una streetfighter basada en la seva popular superbike GSX-R, Suzuki també va presentar al públic la seva GSX-S1000F, lluint un toc més modern en carrosseria, parabrises i una posició de conducció relaxada.

Això significa que la Suzuki GSX-S 1000F 2016 incorpora el motor de la Gixxer 1.000, encara que és l’utilitzat en els models K5 de 2005-08. Al 2009, Suzuki va renovar totalment el seu motor, ha estat adaptat per a donar vida a aquesta versió turística carenada que necessita una potència i una configuració adaptades a un ús exclusiu o quasi en carretera, afegint al seu sistema de lubricació del cigonyal i retallant la cursa, el redisseny dels pistons i l’addicció de vàlvules més grans.

Adaptat més per un ús quotidià, el motor de 999cc de quatre cilindres en línia de la Suzuki GSX-S 1000F 2016 té nous pistons i diferents perfils de lleva que el motor GSX-R1000.

Suzuki ha utilitzat materials amb diferents aliatges en el nou motor, equipa cilindres de 73,4 mm, bugies d’iridi que proporcionen millor ignició, i una compressió de 12,2: 1. Un redissenyat radiador d’aigua i altre d’oli tenen la tasca de mantenir baixa la temperatura del motor i mantenir l’eficiència del mateix, mentre que els col·lectors 4-2-1 tenen un catalitzador en la cambra d’escapament per acomplir les estrictes regulacions d’emissions Euro 3.

Suzuki ha trencat esquemes amb la GSX-S1000F el nou Gixxer amb un gran rendiment i una conducció molt relaxada.

Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
Suzuki GSX-S 1000F 2016

La GSX-S1000F incorpora el paquet de frens del model 2014 de la GSX-R1000 superbike, les seves pinces monobloc Brembo de quatre pistons oposats de 32 mm i discs de 310 mm flotants. Estarà disponible amb ABS i el sistema digital dels diferents controls. També compta amb un sistema de control de tracció de tres modes, permet al pilot variar la seva intervenció en funció del nivell de pilotatge i les condicions de la ruta.

Suzuki va comentar al respecte: “El sistema verifica la velocitat de les rodes davantera i posterior, el sensor de posició de l’accelerador, el sensor de posició del cigonyal i el sensor de posició del canvi, 250 vegades per segon. Es redueix ràpidament la potència del motor efectuant el control sobre el temps de l’encès cada vegada que detecta derrapada de les rodes. El control del sistema a través de la potència del motor és tan suau i natural, que no resta plaer de conducció”.

La GSX-S1000F està equipada amb un nou xassís que és inclús més lleuger que el del model 2014. Utilitza el mateix basculant d’aliatge d’alumini de la GSX-R1000 de 2014. La forquilla és de 43 mm KYB invertida totalment ajustable, l’angle d’inclinació és de 25 graus. La Suzuki GSX-S 1000F 2016 també rep llantes de foneria en alumini i sis radis.

Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
òptica de la Suzuki GSX-S 1000F 2016

La carrosseria de la GSX-S1000F esta ben dissenyada aerodinàmicament. La pantalla és LCD i ofereix una gran quantitat d’informació – velocímetre, tacòmetre, udòmetre, compta quilòmetres parcials duals, posició de la marxa inserida, la temperatura del refrigerant i la temperatura ambient, consum mig, consum instantani de combustible, control de tracció, i rellotge. El quadre té llum blanca de fons i és ajustable en intensitat. Els indicadors LED dels intermitents estan col·locats a ambdós costats de la pantalla digital central, llum de carretera, mal funcionament, ABS, control de tracció, etc….

Aquesta versió carenada representa l’opció amb més esportivitat dels dos models “S”, però dissenyada igual que la naked per a ser gaudida pel pilot, ja que el possible passatger no té gaire espai en el petit seient i no té cap element per subjectar-se.

La Suzuki GSX-S 1000F 2016 arriba en tres colors: Metálic Tritón Blau, Vidre Sparkle Negre / Caramel Daring Vermell i metàl·lic Mat fibroïna Gray.

Dinàmica?

Quan Suzuki va plantejar-se la construcció de la GSX-S1000F va pensar en un perfil de client sobre els quaranta anys, amb molta experiència en conducció i que prèviament ha passat per una esportiva, amb un perfil econòmic més alt que la mitjana, aquest tipus d’usuaris utilitza la moto en caps de setmana a nivell esport, i realitza viatges mínimament, però no és una moto pensada per viatjar

La saga GSX-S està posicionada per sota de les prestacions de les GSX-R, però per sobre de les GSX 1250 F o de la GSR 750. La GSX-S1000 F és un model que aporta un plus d’esportivitat per l’augment de pes en el tren davanter i de la càrrega aerodinàmica que milloren l’estabilitat, sobretot a alta velocitat. Lògicament el confort està uns graus per sobre de la seva germana, ja que l’aire t’afecta menys.

Les suspensions són idèntiques però de reglatges diferents. Són més durs en la F, que en la naked, S’aconsegueix així manejabilitat més esportiva i té més caràcter augmentant l’estabilitat, que al costat de l’aerodinàmica, aconsegueix haver de treballar amb menys força sobre el manillar en els canvis de direcció a alta velocitat.

Incorpora un xassís completament nou. Realitzat en alumini en foneria soldat a unes parts d’extrusió, és més estret que l’original que deriva de la GSX-R de 2005/2008, un dels millors i equilibrats d’aquesta saga. S’aconsegueix una posició més còmode i estreta. A més de ser un xic més lleuger, es mostra més àgil i manejable per a un ús esportiu de carrer a més que contribueix a la relaxada posició de conducció.

La moto en ordre de marxa té un pes de 214 quilos.

Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
Suzuki GSX-S 1000F 2016

Aquesta moto és atractiva i espectacular, és compacta i quan posem el seu motor en marxa el seu so i el seu ronqueig t’activa l’adrenalina i saps que estàs davant d’una fera. Aquesta moto no és molt baixa però atès que el seient és estret no hi ha problemes pels que som de talla curta, la postura de conducció és molt encertada.

La Suzuki GSX-S 1000F 2016 representa l’esportiva dels quarantins, és una Esport radical, però te qualitats de diversió i sensacions juntament amb confort a escala ergonòmica. La cúpula que incorpora no és molt alta, al contrari, ni punys tèrmics o accessoris pensats per a fer ruta. Suzuki en la interpretació de la moto l’ha dissenyat per a l’experimentat pilot que no vol una R i que tampoc vol anar assegut en una moto alta.

L’estabilitat d’aquesta moto a alta velocitat és molt bona i amb unes trajectòries molt precises, la protecció aerodinàmica no destaca, al contrari.

En les zones lentes es mou molt ràpid i s’entén el concepte d’esportiva-còmode. El motor és molt ràpid pujant de voltes amb uns mitjos i baixos molt bons. El tacte de l’embragatge és correcte, el gas no és electrònic, mentre que la precisa caixa de canvis és una mica dura. El tacte del gas, és massa brusc en l’entrada de la potència.

En carretera el control de tracció és ideal sent intrusiu però menys de l’esperat les reaccions són suaus i sense sorpreses, els frens tenen potència i bon tacte, molt eficaç el davanter i efectiu el posterior.

El preu és 14.099 €, no és econòmica.

Hàbitat natural de la moto

Suzuki GSX-S 1000F 2016 - Diari Català
Suzuki GSX-S 1000F 2016

La moto està dissenyada i construïda per utilitzar-la bàsicament per carretera i en solitari, pensem que és una esportiva camuflada i per tant és on millor la podem gaudir, en carreteres de corda ampla i corbes ràpides ens mostra tot el seu potencial, que és molt, té una molt bona estabilitat, per corbes lentes o molt lentes costa una mica més portar-la, has de lluitar amb ella perquè entri a la corba, però no és un problema, tan sols és qüestió de tècnica. Per autovia l’escassa protecció aerodinàmica fa que sigui una mica cansada si superem una certa velocitat. Per ciutat et pots bellugar amb una certa comoditat, però no és el seu hàbitat.

Tipus de conducció que requereix la moto

Aquesta moto requereix un tipus de conducció estil naked, despenjant-se lleument i obrint la cama interior de la corba, pots ser agressiu o suau pilotant-la ja que el seu manillar i la palanca del mateix permet corregir. Pots mantenir uns ritmes alts o molt alts amb ella amb seguretat i descansadament

Resum

La Suzuki GSX-S 1000F 2016, una bona maquina, encara que Suzuki ha aprofitat i modernitzat el seu motor i adaptat xassís i suspensions, no l’ha dotat d’una electrònica moderna i amb controls de molts paràmetres. La tendència del mercat és la que és, i les marques volen seguir el ritme dels altres fabricants, però en aquesta moto Suzuki no l’ha dotat d’un motor més potent, perquè la competència li treu sobre 15 cv més.

Dinàmicament és una moto senzilla i fàcil i amb una bona polivalència, els usuaris amb experiència podran treure-li molt suc, perquè el té, ho ben asseguro.