Opel Astra, arriba per tornar a consagrar-se

0
Opel mostrarà els consums reals | Diari Català
Opel Astra, arriba per tornar a consagrar-se
Opel Astra

El punt fort del nou Opel Astra és el seu pes i els nous motors benzina.

Després de la seva presentació oficial a Frankfort ja tenim la nova generació de l’Opel Astra 2016 als nostres concessionaris des de 16.410 euros. L’anterior Astra Sedan es continuarà venent quatre anys més i, per ara, l’actual només està disponible amb carrosseria cinc portes fins a l’estrena del model familiar Astra Sports Tourer. Si agafem com a referència el model de sortida, que és un benzina de 105 CV, aquest nou Astra es pot comparar amb un Peugeot 308, que té un preu semblant, o el Ford Focus, que és una mica més econòmic.

Opel Astra, arriba per tornar a consagrar-se
Generacions Opel Astra

La carrosseria cinc portes és una mica més curta i baixa que l’anterior (4,37 metres de longitud, 1,49 d’alçada) però no ha afectat l’espai interior, tot el contrari. Aquesta reducció de centímetres i altres recursos han donat com a resultat un cotxe més lleuger i amb una millora notable de la resistència aerodinàmica respecte a el seu predecessor.

El coeficient aerodinàmic és de 0,29, comparable a un Volkswagen Golf, i s’aconsegueix gràcies a elements com els panels que cobreixen la part inferior de la carrosseria.

Pel que fa al seu pes, Opel afirma que pesa entre 120 i 200 kg menys gràcies a una rebaixa en la carrosseria (passa del 357 a 280 kg), en el xassís (50 kg menys) i la utilització d’acer d’altra i ultra resistència a més de la reducció del subxassís. Per exemple, si comparem l’Astra 2016 més econòmic amb el seu homònim de la versió anterior la reducció és dels 1393 kg als 1263 kg (130 kilograms menys). Gràcies a la ‘dieta’ el nou Astra firma un consum més baix als tres motors benzina de 105, 125 i 140 cavalls però, sorprenentment, els dos motors dièsel de 110 i 130 cavalls segueixen gastant el mateix. Encara hem de provar el cotxe però sembla que aquesta reducció de pes s‘haurà de notar a l’hora de demanar una reacció més ràpida i major estabilitat a les corbes.

Opel Astra, arriba per tornar a consagrar-se
Vista lateral

Com ja hem comentat anteriorment que la carrosseria sigui més petita no ha afectat l’interior del model , que és lleugerament més gran que l’anterior i supera a alguns rivals directes. Si fem cas de les mesures que ens ha proporcionat la firma un adult de metre vuitanta té espai suficient per fer un viatge de manera confortable. Pel que fa al maleter, de 370 litres, està dins la mitja dels models compactes de cinc portes. Ni poc ni molt.

Els canvis estètics exteriors no són notables però l’habitacle si ha patit algunes modificacions en pro de la simplicitat i el bon gust. Per exemple, la consola central es presenta amb molts menys botons gràcies a l’existència d’una pantalla tàctil (pot ser de 7 o 8 polzades) però ha deixat els més importants, aquells que permeten no retirar la vista de la carretera en funcions molt directes. El sistema multimedia IntelliLink R 4.0 és compatible amb l’Apple CarPlay i l’Android Auto i permet tenir les aplicacions del mòbil com el google maps al cotxe. En general l’estètica interior és robusta sense massa luxe però amb els detalls ben acabats. Com a curiositat, l’Astra sempre ha comptat amb un bon nombre d’espais portaobjectes i la nova generació manté la gran majoria, creant noves solucions com el suport vertical pel mòbil entre la palanca de canvis i la consola.

Opel Astra, arriba per tornar a consagrar-se
Interior

Pel que fa aequipaments aquest nou Astra presenta algunes opcions, que el situen una passa per davant dels seus rivals, com poden ser els grups òptics de matriu LED, que distribueix la llum de manera selectiva per 850 euros, o els seients amb ventilació, funció massatge i ajustament elèctric amb memòria (2100 euros). Segons la marca, els elements d’assistència a la conducció han millorat respecte a l’anterior generació i gràcies a aquesta inversió el sistema de reconeixement de senyals utilitza la informació del navegador i la de la càmera, situada en la part frontal, per donar una informació més fiable.

Sovint no ens adonem de novetats que, com no impliquen una millora de potència o altres detalls més populars, no remarquem suficient, però la incorporació del nou sistema OnStar és un punt clau del nou Astra. Aquest sistema permet al conductor contactar directament amb un centre d’assistència telefònica per poder gestionar detalls com la ruta que volem marcar fins a un destí determinat, la diagnosi del cotxe o el més important, demanar assistència sanitària i d’emergència en cas de veure un accident o patir-ho el mateix usuari. L’OnStar també compta amb accés 4G a internet que permet connectar fins a sis dispositius però cal que Opel determini com funcionarà el cost d’aquest servei. Per ara sabem que en les versions més altes com el nivell d’equipament Excelence vindrà de sèrie i si vols comprar-ho costarà 500 euros pels nivells Selective i Dynamic.

Opel Astra, arriba per tornar a consagrar-se
Vista posterior