Opel Astra TCR, preparat per competir

0
Opel Astra TCR, preparat per competir
Opel Astra TCR
Opel Astra TCR, preparat per competir
Opel Astra TCR

330 CV de potència i 1.200 quilograms de pes per l’Opel Astra TCR

Sembla que Opel té la intenció de fer volar molt alt el nou Astra, però no només per carretera, sinó que també en circuit. Ja feia uns dies que la marca alemanya anava llençant imatges i esbossos de la versió de competició del nou Opel Astra, però no ha estat fins ara que ha decidit mostrar-lo tal i com és. El seu nom oficial i complet és Opel Astra TCR i s’esperà que els equips el puguin començar a fer rodar de cara al febrer del 2016, previ pagament de 95.000 euros sense impostos.

L’objectiu de l’Opel Astra TCR és córrer a la competició TCR Series o Touring Car Racing. Ha estat desenvolupat juntament amb Kissling Motorsport i, com delaten les imatges, està basat en la última generació del compacte alemany. El seu motor és un 2 litres Turbo de 330 CV i 420 Nm de parell màxim, mentre que el seu pes no supera els 1.200 quilograms. La tracció és a les rodes davanteres i el canvi és de sis marxes.

Opel Astra TCR, preparat per competir
Vista posterior

Però tota aquesta potència i pes no es mouria correctament sense una treballada aerodinàmica que aporta un splitter frontal ajustable, un aleró posterior de grans dimensions situat sobre la porta del maleter, així com unes entrades d’aire grans i uns passos de roda realment eixamplats. Per frenar tota aquesta bèstia equipa un potent sistema de frens amb discs de 378 mil·límetres i pinces de sis pistons al davant, i 265 mil·límetres i pinces de dos pistons al darrere. A més a més, no porta cap tipus d’ajuda electrònica, així que els pilots ja es poden oblidar del controls de tracció, estabilitat o ABS; conducció pura!

La suspensió que ha de treballar per mantenir l’Opel Astra TCR enganxat al terra és completament ajustable per tal d’adaptar-la a les exigències de cada traçat o gust del pilot. Així mateix, el dipòsit de benzina és de 100 litres, incorpora una gàbia antivolcada, seients baquet Recaro, volant de competició, extintor, etc. en definitiva, tot el indispensable per poder ser homologat en competició.

L’any vinent sabrem com es desenvolupa aquest Opel Astra TCR en tots els traçats i si, realment, serà tant competitiu com pensa la marca.