El Pagani Huayra BC es presenta amb 1.218 quilograms de pes i 789 CV de potència

Després que Pagani ens insinués la radicalització del Huayra, finalment la marca italiana ha decidit donar el pas endavant definitiu i oficialitzar el que ja es venia veien. El Pagani Huayra BC és ja una realitat i, com ens pensàvem, és absolutament radical i exclusiu.

Estèticament ja el veieu, sembla un cotxe de competició amb la diferència que es pot utilitzar pel carrer. Un kit aerodinàmic específic i un aleró posterior d’enormes dimensions li proporcionen aquest toc radical i salvatge. A més a més, el pes total s’ha reduït considerablement respecte el Huayra convencional amb 132 quilograms, el que suposa que aquest Pagani Huayra BC pesi un total de 1.218 quilograms. Per aconseguir això, s’ha treballat a base d’una fibra de carboni especial, un sistema d’escapament esportiu de titani, llandes forjades lleugeres, i un sistema de suspensions també més lleuger.

Pagani Huayra BC, la màquina definitiva | Diari Català
Vista posterior

Però, segurament, el plat principal del menú vingui dins del capó; aquest Pagani Huayra BC amaga un espectacular V12 Bi-Turbo desenvolupat per Mercedes-AMG que és capaç de generar 789 CV de potència i 1.000 Nm de parell màxim, xifres que s’associen a una caixa de canvis manual automatitzada de set velocitats desenvolupada per Xtrac que assegura un canvi radicalment ràpid, efectiu i amb un menor pes. I tot això, al mateix temps que compleix amb la normativa Euro 6 d’emissions.

De moment encara no es coneixen els detalls sobre acceleració i velocitat punta, dades que, presumptament, coneixerem durant el proper Saló de Ginebra. Això sí, si en volíeu un, ja us podeu anar oblidant (o esperar al mercat de segona mà) ja que les 20 unitats que es fabricaran ja tenen amo, el qual ha pagat 2,3 milions d’euros pel seu cotxe. Sí, aquesta vintena de persones s’han gastat una fortuna sense saber com seria el seu cotxe; el poder dels diners.