Els Range Rover no només són per asfalt

Hi ha mil maneres de passar-ho bé sobre la neu i el gel, ja sigui esquiant, amb motos de neu, amb trineu, etc. però també existeix una gran forma de gaudir del terreny blanc i relliscós, i és amb un cotxe. Però si aquest és potent i amb tracció a les quatre rodes, pot resultar una experiència única i irrepetible. I si, a més a més, podem circular sobre una recreació en gel d’un mític traçat d’asfalt, la història pot posar-se molt interessant, i això és el que ha fet la gent de Land Rover – Range Rover.

La marca britànica de tot-terrenys de luxe s’ha desplaçat fins a una zona glaçada de Suècia, el Lapland Ice Driving, on s’insinuen rèpliques glaçades de mítics traçats com Silverstone, Paul Ricard o Nürburgring. Fins allà han portat el Range Rover Sport SVR de 550 CV per saber com es mou sobre aquest terreny poc habitual en el seu ús normal.

Aquest és el primer d’una sèrie de vídeos que Range Rover ens mostra per tal que veiem el seu viatge per l’Àrtic. I el model escollit per l’ocasió no podia ser un altre que la seva gran bèstia, la versió més potent i picant del model. Equipa el mateix motor que l’espectacular Jaguar F-Type R, és a dir, un sonor V8 de 550 CV de potència i 680 Nm de parell màxim. Es mou gràcies a una caixa de canvis automàtica de 8 velocitats que envia tota la força directament a les quatre rodes.

Tot i que la gent que compra aquest estil de vehicle l’utilitzarà quasi al 100% per un ús d’asfalt, Range Rover vol deixar clar que els seus models poden anar més enllà i poden circular sense dificultats per qualsevol terreny. De fet, la marca no hauria de demostrar res ja que la seva història està basada en el bon treball dels seu models en condicions extremes, però el moment actual de la moda SUV requereix aquesta actuació per tal que la gent no vegi el Range Rover Sport SVR com un vehicle només per córrer per asfalt.