Peugeot 308 GTi, lleó enrabiat

0
Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi

Versió més esportiva del compacte francès, Peugeot 308 GTi

Fa temps que el Peugeot 308 ha entrat amb força al mercat amb un disseny molt atractiu i un dinamisme molt bo i es mereixia això, la seva versió més extrema i esportiva. Calia veure les màgiques sigles GTi que t’han bé van funcionar en aquesta marca durant els anys 90 amb el 205 i el 306; calia el Peugeot 308 GTi. I no només calia per nosaltres, els apassionats, sinó també per la marca per tal de seguir l’estela de la moda dels compactes esportius. I ho fa amb dos versions, una de 250 CV pels conservadors, i una altra de 270 CV pels que sempre s’arrisquen. Tenia ganes de veure aquesta sucosa versió, i més després de parlar d’aquella bogeria híbrida de 500 CV que no era més que un preludi d’aquest GTi.

Exteriorment destaca per la seva inconfusible imatge GTi que aposta per la distinció, esportivitat i elegància. Sí, aquest 308 reuneix aquests conceptes amb un disseny agressiu que combina perfectament amb tocs més adequats pel dia a dia. L’enorme graella frontal que culmina amb les òptiques amb tecnologia LED, les llandes de 18 i 19 polzades de doble tonalitat de color o l’espectacular difusor posterior amb les dues sortides d’escapament, són un bon exemple d’això. Una de les opcions més interessant és potser la possibilitat de pintar el cotxe en dos tonalitats diferents (acabat Coupé Franche) amb les quals el nostre 308 GTi quedarà partit amb dos, això sí, només estarà disponible en la versió de 270 CV. Sens dubte és una bona opció per aquells que no vulguin passar desapercebuts i vulguin quelcom diferent a la resta.

Mecànica

I que amaga el motor? Doncs trobarem un 1.6 THP amb sistema Start&Stop totalment eficient que, segons la marca, homologa 6 litres/100 quilòmetres, una xifra difícil d’entendre en un model com aquest. Té un parell màxim de 330 Nm entre les 1.900 i 5.000 rpm i un tall que es situa sobre les 6.500 rpm. Peugeot assegura que l’entrega de potència serà constant ja que tot el motor està treballat a consciència per donar el màxim rendiment.

Peugeot 308 GTi posterior

Tal com hem dit a l’inici, estarà disponible en dues potències, una fórmula que, per exemple, també utilitza Seat amb el León Cupra. Per un costat tenim el de 250 CV que muntarà un canvi de sis relacions, un 0 a 100 km/h en 6,2 segons, pneumàtics Michelin Pilot Sport 3 i frens de 330 mil·límetres davant i 268 darrere.

Per l’altra banda, tenim l’opció més agressiva, el Peugeot 308 GTi 270 que, tal com indica el seu nom, tindrà una potència de 270 CV. El 0 a 100 km/h baixarà fins els 6 segons,  les seves llandes seran de 19 polzades, els seus frens de 380 mil·límetres amb pinces de color vermell i utilitzarà un diferencial autoblocatge de tipus Torsen per tal que les rodes davanteres s’ajuntin al terra fermament. Sens dubte aquesta versió de 270 CV és la més interessant.

Totes dues potències rebaixen el seu xassís 11 mil·límetres respecte a la resta de la gamma Peugeot 308, un xassís que ha estat treballat al màxim per aconseguir la rigidesa òptima i minimitzar el rebot o la compressió, això sense oblidar el confort que tot cotxe ha de donar.

Interior

Si anem cap endins, allà trobarem el famós i-Cockpit, en el qual el volant es troba per sota del quadre de comandaments per tal de veure tota la informació que allà es produeix evitant treure la mirada de la carretera. El volant és totalment esportiu, petit (com a tota la gamma), més recte a la base, i amb costures vermelles que li donen un sentit més Racing. Els seients també representen l’esperit GTi amb una forma esportiva i acabats amb pell i Alcàntera.

Peugeot 308 GTi interior

Peugeot també explica que el 308 GTi tindrà una mena de boto màgic, que vindrà amb el paquet Driver Sport Pack, que quan l’activem la tonalitat de la instrumentació canviarà de blanc a vermell, mostrarà més informació de l’entrega de potència, parell i pressió del turbo a l’instant, així com les forces laterals i longitudinals. També millorarà el soroll del motor fent-lo sonar més i augmentarà la resposta de l’accelerador.

Peugeot ja va fer bona feina amb el disseny i comportament de tota la gamma 308, però ara, amb aquesta versió GTi, crec que s’ha superat. Serà presentat oficialment al saló de Frankfurt i arribarà als concessionaris europeus de cara a la tardor.