PGM V8, més enllà del límit

0
PGM V8

PGM V8

Motor V8 i 334 CV de potència per la PGM V8

Tots sabem que un motor V8 se li acostuma a muntar a un cotxe, que normalment és americà, ja que a Europa les restriccions per emissions estan provocant que aquests motors estiguin, per desgràcia, desapareixent. Però el que mai pensàvem és que un V8 acabés muntat en una moto, però uns australians ho han fet, i és brutal. El seu valor és de 180.000 dòlars i es diu PGM V8.

Sí que és cert que alguns preparadors han muntat motors V8 o, fins i tot, V10 en algunes motos, però sempre ho feien a partir d’un propulsor ja existent que només l’havien de col·locar. La novetat d’aquí recau sobre que aquest propulsor ha estat fabricat expressament per a la PGM V8 amb l’objectiu d’aconseguir ser una moto única, efectiva i bestial, requisits que sembla complir sobradament.

Aquest magnífic treball ha estat desenvolupat per un equip d’enginyers especialitzats amb Paul G. Maloney al capdavant (enginyer que ha treballat més de 20 anys entre MotoGP, F1 i WSBK), el qual dóna nom a la bèstia a partir de les seves sigles. No solament han aconseguit un motor sorprenentment compacte, modern, refrigerat per aigua i amb injecció electrònica, sinó que s’han esforçat a combinar-ho amb un xassís i una posada a punt que aguanti a la bèstia i permeti la màxima agilitat i maniobrabilitat possible, fet que, a priori, resulta difícil d’aconseguir amb un motor com aquest. El canvi de marxes és seqüencial, la qual cosa li dóna un toc de competició a la màquina i facilita gestionar òptimament l’entrega del parell motor.

Però les paraules se les emporta el vent i el que interessa és saber quines xifres dóna aquest propulsor; davant nostre tenim 1996cc d’un V8 a 90º que és capaç de pujar fins les 12.800 rpm i donar la impressionant xifra de 334 CV de potència i 214 Nm de parell màxim. Suposo que us haureu quedat bocabadats com jo, i creieu-me que és real, no és cap fantasia.

Però la potència sense control no serveix de res, cosa que sabien perfectament els enginyers. Per aquest motiu el pes es manté força baix (tenint present el propulsor que utilitza) i es situa en 242 quilograms. Per aconseguir aquesta xifra han treballat força en els elements que no són motor com el xassís carregat de carboni, el subxassís d’alumini, els tubs d’escapament Akrapovic de titani que han estat creats exclusivament per aquest model, frens Brembo monoblock, llandes de magnesi, entre d’altres.

El preu de tot això tal com hem dit és de 180.000 dòlars però s’haurà de demanar amb encàrrec ja que no està previst que es fabriqui en sèrie. Així que si us agrada i teniu els diners suficients, podeu posar-vos en contacte i comprar-la. Això sí, a més a més d’aquests requisits, també haureu de ser valents per tal de donar gas a fons a aquesta bèstia ja que la velocitat màxima ni apareix, sinó que es limiten a preguntar-te el teu nivell de valentia, imagineu fins on pot arribar.