Els pilots d’Air Europa convoquen vaga per finals de juliol

0
Air Europa
Avió de la companyia Air Europa | Foto: Patrick Rodwell

La relació entre els pilots i la direcció de la companyia s’ha tensat fins al punt d’aquesta convocatòria de vaga per finals de juliol i principis d’agost

Els pilots d’Air Europa iniciaran els tràmits per fer vaga, que es preveu que tingui lloc a finals de juliol i principis d’agost, després del suport de la consulta feta pel Seplna entre els seus afiliats, que amb el 76% dels vots a favor secunden la protesta.

El sindicat Seplna, que ha convocat una roda de premsa per explicar els motius de la vaga, assenyala en un comunicat que la vaga es convocarà després de les “reiterades sol·licituds” del col·lectiu de pilots d’Air Europa a la secció sindical per la qual aquesta va decidir fer una consulta.

La consulta, que ha durat tres dies després de l’assemblea celebrada dilluns, ha donat com a resultat 330 vots a favor de secundar la protesta, d’un total de 436 pilots afiliats al Seplna, respecte dels 22 vots en contra i 28 en blanc.

El Seplna havia exigit un “mínim de dos terços” del total de pilots d’Air Europa afiliats al sindicat per iniciar els tràmits de la convocatòria que respon a la denúncia per part dels pilots d’Air Europa, propietat de Globalia, de la cessió de producció i d’avions a la filial Air Europa Express.

 

Air Europa Express, l’origen del conflicte

En la seva breu nota, el Seplna assenyala que els pilots es comprometen a respectar els serveis mínims que decreti sobre aquesta qüestió el Ministeri de Foment. Les relacions entre els pilots i la direcció d’Air Europa s’han tensat en els últims mesos, després de la creació de la filial de baix cost per l’externalització de producció i flota que suposa, segons el col·lectiu, i que contravé el conveni.

Air Europa Express, la companyia de baix cost que el grup turístic va crear a partir de la compra d’Aeronova, va començar a operar al gener amb els dos ATR de l’aerolínia valenciana als quals es van sumar els onze Embraer d’Air Europa, que van mantenir les seves rutes.

Per a la posada en marxa la filial, va anunciar que crearia entre 400 i 500 llocs de treball a Air Europa Express, personal que incorporaria progressivament durant dos anys. Air Europa va aclarir llavors que la tripulació dels Embraer es passaria a un avió superior gràcies a l’adquisició de nou avions de llarg ràdio. Els pilots denuncien que l’externalització de la producció afecta la progressió del col·lectiu de l’aerolínia.