El nou Porsche 718 Cayman deixa enrere el motor atmosfèric per donar pas al bòxer turbo des de 58.148 euros, un preu inferior al Boxster

L’era del turbo es fa amb el poder, a poc a poc, de totes les versions de Porsche. El seu canvi es mostra ferm i decidit després de la presentació del nou Porsche 718 Cayman, que com ja succeeix amb la mateixa denominació Boxster significa una cosa: adéu a l’atmosfèric. Com ja acostuma a succeir amb cotxes tan mítics com els Porsche, el més important (a més del respecte per la seva estètica) és el que porten sota el capó. En aquest cas un motor bóxer de 4 cilindres i 2.0 litres amb 300 CV i un parell de 380 Nm i un altre de 2.5 litres per a la versió S de 350 cavalls i 420 Nm de parell. Aquest augment de 25 cavalls respecte a la versió anterior ofereix unes prestacions realment divertides com una acceleració de zero a cent en 4,7 segons en el primer cas i 4,2 en el segon, igual que la velocitat màxima, de 275 km/h per al primer propulsor i 285 km/h per a la versió S. El sorprenent és el consum mitjà de combustible que assegura la marca, que se situa entre els 5,7 i 8,0 litres per cada 100 quilòmetres.

 Porsche 718 Cayman
El nou Porsche 718 Cayman manté la part posterior semblant al Boxster, més agressiu | Foto: Porsche

Però la millora del turbo, no tan bona per a les velles glòries, no és l’única cosa que presenta el nou Porsche 718 Cayman. Mecànicament ha sofert variacions en gairebé tots els seus elements. Tal com comenta la marca, les barres estabilitzadores, la direcció, i els reglatges de la suspensió s’han renovat per crear un cotxe més directe i àgil en corba. La versió normal compta amb les mateixes pinces de fre que s’utilitzaven en la generació anterior però el model més potent estrena uns frens heretats del Porsche 911 així com uns pneumàtics específics més grans dels quals no es tenen detalls encara.

En el fons tot, el que presenta aquest Porsche 718 Cayman ja s’ha pogut veure fa uns mesos en el Boxster però no està de més recordar-ho. Com els amants de Porsche no tenen prou amb la seva senzilla exclusivitat també poden optar als tradicionals packs i equipament: Sport Chrono i Torque Vectoring. En el cas del Sport, el conductor comptarà amb el selector de modes de conducció que es va llançar en el Porsche 911 i el 718 Boxster.

 Porsche 718 Cayman
El seu interior es modernitza amb nous sistemes de connectivitat | Foto: Porsche

No parlem molt de la seva estètica perquè no hi ha gran cosa a dir. El respecte per una línia tradicional però que sempre es manté al dia segueix sent la tònica de la marca i no podem negar que funciona. Excepte per algunes modificacions gairebé imperceptibles com unes entrades d’aire frontals més grans i una part posterior modernitzada el seu exterior es manté modern però sense riscos. El seu habitacle presenta un sistema de infoentreteniment renovat per poder situar-se al mateix nivell que les marques de gran volum i la seva obsessió per la connectivitat. Amb tot això, el Porsche 718 Cayman ja es pot demanar a Espanya des de 58.148 euros mentre que la versió S estarà disponible des de 72.040 euros. Tocarà estalviar i resar per poder parlar-vos d’ell més a fons amb una prova.