El Porsche 911 R no vol deixar morir a la tradició

Després del pas cap al turbo de la nova gamma Porsche 911, moltes van ser les veus crítiques que van posar en entredit aquest imposat pas endavant de la marca. Tota la vida havien caminat de la mà d’un motor atmosfèric i, de cop i volta, es troben amb un turbo que no hauria d’estar aquí (excepte en la clàssica versió Turbo, clar) per no trencar amb una llarga tradició. Però el mercat és el que mana i els atmosfèrics ja no estan ben vists. Una llàstima, sí, però Porsche va saber reaccionar a temps i, amb aquest objectiu, va presentar al Saló de Ginebra el Porsche 911 R.

Ara sí, els puristes i aficionats poden estar contents, aquest és el producte que volíem i que trobàvem a faltar. Motor bòxer de sis cilindres i atmosfèric, com els de tota la vida, que genera un total de 500 CV de potència, la mateixa configuració que munta el venerat Porsche 911 GT3 RS. La diferència entre tots dos? En l’estètica i, sobretot, en el canvi. El GT3 RS opta per l’automàtic PDK que tan bé funciona però, benvolguts lectors, on estigui un canvi manual que es s’emportin els altres, i aquest és el punt a favor del Porsche 911 R. No només és atmosfèric, sinó que també manual! Així sí que es fan les coses Porsche.

Porsche 911 R, el retorn a la tradició | Diari Català
Un motor com els d’abans

I encara que des de fora us sembli més dòcil que un GT3 RS, no us fieu, ja que amaga el pes més reduït de la gamma 911. De fet, el GT3 RS és 50 quilos més pesat que el 911 R, i això és gràcies a la utilització massiva de fibra de carboni en diferents parts del model. Amb això, té un pas per la bàscula de 1.370 quilos el que el fa catapultar-se de 0 a 100 km/h en només 3,8 segons i arribar fins als 323 km/h. Sens dubte, un autèntic projectil de llarga distància.

I el preu d’aquesta tornada als orígens? Doncs sí, cal pagar-lo i ben pagat; 217.469 euros, disponible a partir del mes de maig.