Porsche 911 R, l’esperança atmosfèrica

0
Porsche 911 R, l'esperança atmosfèrica | Diari Català
Foto espia del proper Porsche 911 R

El Porsche 911 R segueix amb la tradició atmosfèrica i tindrà canvi manual

Hi ha coses que no haurien de canviar. Pot ser una frase purista o d’antiquats però els mites ho són per la seva historia, per aquell detall diferencial que el converteixen en un producte únic i irrepetible. Amb la presentació dels últims Carrera i Carrera S, Porsche va fallar a una gran part dels seus entusiastes. Deixava de banda els motors bòxer atmosfèrics ja característics per unir-se a la gran tribu dels turbo. Queda clar que té els seus beneficis, queden molt clars quan busques esprémer al màxim la potència dels teus propulsors però perden identitat. Potser des de Stuttgart han escoltat els sospirs dels apassionats i han reaccionat, presentant un nou Porsche 911 R que, aquest sí, tindrà motor atmosfèric.

Per ara no hi ha massa informació sobre aquest nou model i només alguns espavilats han enxampat algun model amb fotos espies incloses. Per ara sabem que es tracta, segur, d’un dels últims 911 atmosfèrics de la marca i que estarà per sota del nou 911 GT3 pel que fa a prestacions, tot i que portarà el mateix motor. Així doncs, fent un repàs al model descrit i el seu propulsor podem avançar que serà un bòxer atmosfèric de sis cilindres i 3,8 litres però anirà associat a un canvi manual. Sí, com llegeixes, manual. Un detall que, sens dubte, aporta un encant diferenciat de la transmissió de doble embragament que porta el GT3. Segons la marca aquest motor ofereix 450 CV de potència, 25 cavalls, però el nou model pesarà menys dels 1.425 kilograms que pesa el GT3.

Quan coneixerem el Porsche 911 R? Les filtracions parlen que la seva presentació oficial serà durant el pròxim Saló Internacional de Ginebra, al març. Té tota la pinta que l’espera valdrà la pena.