Presentada la nova generació del Porsche 911 Turbo i Turbo S

Tot i que tota la nova gamma Porsche 911 ha claudicat davant l’era turbo mentre l’atmosfèric passava a una millor vida, la marca alemanya ha decidit seguir mantenint el nom de Turbo en la mítica versió del 911. Així és com s’ha presentat el Porsche 911 Turbo i Turbo S 2016 (l’autèntic turbo), el qual serà mostrat oficialment al proper Saló de Detroit i adopta totes les millores introduïdes a la gamma 911.

Com és de costum a la versió Turbo, les prestacions són d’escàndol, però ara encara ho són més. Així és com el Porsche 911 Turbo, gràcies al seu motor de 3.8 litres bòxer turbo amb turbines de geometria variable, genera 540 CV, 20 CV més respecte a la generació anterior. Per la seva banda, el Turbo S també augmenta 20 CV respecte l’anterior i ascendeix fins els 580 CV.

El Porsche 911 Turbo accelera de 0 a 100 km/h en 3 segons i arriba fins als 320 km/h, mentre que el Turbo S ho fa en 2,9 segons i 330 km/h. Tot i aquestes imparables xifres, un dels punts forts de la nova generació de Porsche 911 és l’eficiència i el Turbo i Turbo S no podien faltar a la cita. Tots dos només consumeixen 9,1 litres / 100 km en el cas de la carrosseria coupé, i 9,3 litres si parlem del descapotable. Això suposa aproximadament mig litre menys que a l’anterior generació gràcies a una revisió de la gestió electrònica del motor i de la transmissió.

Porsche 911 Turbo i Turbo S 2016 | Diari Català
Porsche 911 Turbo coupé i descapotable

La resta del model és molt similar a la resta de la nova gamma 911, però el Turbo i Turbo S aporta un para-xocs remodelat, noves llandes de 20 polzades, nou disseny de les sortides d’escapament o una revisió de la sortida d’aire del motor. Així mateix, també aporta el volant esportiu inspirat en el del Porsche 918 Spyder amb el selector de modes de conducció o el botó Sport Response que només està disponible amb el paquet Sport Chrono i que et dóna 20 segons de màximes prestacions.

Però no queda aquí la cosa, ja que el nou Porsche 911 Turbo i Turbo S equipa també un sistema d’elevació de l’eix davanter que aixeca 40 mil·límetres la distància lliure al terra, igual que a la resta de la gamma 911. Així mateix, aporta diferents ajudes a la conducció i molta tecnologia com el sistema d’infoentreteniment, pantalla tàctil, sistema de so Bose, etc.

El Porsche 911 Turbo i Turbo S arribarà al mercat espanyol a finals de gener del 2016 amb el següents preus:

  • Porsche 911 Turbo: 200.822 euros
  • Porsche 911 Turbo descapotable: 215.754 euros
  • Porsche 911 Turbo S: 232.995 euros
  • Porsche 911 Turbo S descapotable: 247.927 euros