Fins aviat Porsche 918 Spyder

0

porsche-918-spyder-frontal

Final de la producció del superesportiu, adeu Porsche 918 Spyder

S’ha acabat, ja no hi ha més, Porsche ha penjat el cartell de tot venut en el seu superesportiu híbrid. El Porsche 918 Spyder ens diu adéu després d’haver complert la seva previsió i fabricar els 918 exemplars que la marca s’havia proposat. El passat divendres l’últim exemplar va sortir de la línia de producció de Stuttgart, així que si algú d’aquí encara estava rumiant si comprar-se’l o no, us adverteixo que ja heu fet tard, les decisions s’han de prendre ràpid i sense dubtes.

El Porsche 918 Spyder ha estat al mercat durant 21 mesos, gairebé dos anys, i, sens dubte, ha esdevingut un autèntic emblema dins la marca. Presentat com a prototip al Saló de Ginebra de l’any 2010 i autoritzat per passar a producció només quatre mesos més tard, el 918 Spyder ha seguit el camí marcat per l’exclusivitat i el bon gust que van deixar el 904 Carrera GTS, el 959, el 911 GT1 o el Carrera GT, però ara deixa un espai buit que algú haurà d’ocupar. Encara no sabem ni qui ni com serà l’escollit per seguir el seu camí, però segurament, quan es presenti, seguirà amb la mateixa filosofia que ha deixat el 918 Spyder oferint tot el regust d’un autèntic superesportiu, combinat amb la dosi híbrida que, a poc a poc, va assentant-se en el mercat.

Segons Porsche, aquest vehicle ha suposat un autèntic aprenentatge de cara el futur, principalment en termes de vehicles híbrids. Amb això no seria d’estranyar que aviat puguem veure un 911 híbrid, un model que encara es resisteix tenint present que el Cayenne o el Panamera ja han començat a rodar amb aquesta opció. Però bé, amb aquestes paraules de Porsche, creiem que la hibridació, ens agradi o no, serà un punt fonamental del futur de la marca.

Òbviament aquesta notícia de la fi de la producció del Porsche 918 Spyder no és que ens agradi, ja que és un cotxe espectacular, però entenem que tot el que comença s’acaba i que per seguir actiu al mercat cal buscar nous reptes. Així doncs, esperem aviat el seu successor i que el preu de segona mà del 918 Spyder no es dispari gaire, cosa poc probable coneixent l’exclusivitat del model.

Porsche 918 Spyder posterior

Ara que marxa, fem-li un repàs

El Porsche 918 Spyder és un superesportiu de dues places amb motor central dissenyat per Michael Mauer. El seu cor batega amb un motor V8 de 4.6 litres de 608 CV de potència a 8.500 rpm i 528 Nm de parell màxim. Tot això es complementa amb dos motors elèctrics que donen una potència addicional de 280 CV; el primer, situat a la part posterior, genera 154 CV que envia a les rodes posteriors juntament amb el motor V8 i també serveix com el principal generador, mentre que el segon, que es situa a la part davantera, genera 125 CV que envia a l’eix davanter. Així doncs, el sistema complet proporciona 887 CV de potència 1.275 Nm de parell motor, xifres simplement brutals.

El seu 0 a 100 km/h és de només 2,6 segons, mentre que la seva velocitat punta es situa en 350 km/h, atrapeu-lo si podeu. Com tots els vehicles híbrids, consta d’una bateria situada darrere de l’habitacle que es recarrega endollant-la a la corrent o bé durant las frenades ja que els frens actuen com a regeneradors. Tot això dóna un resultat on la marca assegura un consum de 3,3 litres als 100 quilometres, una dada que, permeteu-me dir-ho d’aquesta manera, em resulta com un acudit.

El 918 Spyder ofereix cinc maneres de funcionament diferents: el E-Drive, que permet que el cotxe funcioni només amb la bateria, utilitzant el motor elèctric posterior i davanter, tres maneres híbrides (Hybrid, Sport i Sport Hybrid) que utilitzen tant el motor de combustió com els motors elèctrics per proporcionar els nivells desitjats de rendiment, i, finalment, el mode Hot Lap amb el qual s’activen tots els sistemes per extreure el màxim rendiment del superesportiu.

Però tota aquesta potència sense una bona posada a punt del xassís no seria res, així que aquest està creat com un monocasc de fibra de carboni reforçat. A més a més, el cotxe també utilitza magnesi i alumini com a materials. Això suposa que el pes no es dispari i sigui de 1.640 quilograms.

Posat en pista el Porsche 918 Spyder és absolutament radical i, per això, la marca es va preparar per fer un bon temps a l’infern verd. El 4 de setembre de 2013, un 918 Spyder equipat amb el Paquet Weissach opcional, va establir un temps de volta a Nürburgring de 6:57, reduint el rècord anterior en 14 segons, la qual cosa el va fer el primer automòbil de sèrie per a carrer que trencava la barrera dels 7 minuts.