Porsche canvia la història, guanya les 24h de Le Mans

0
Porsche Le Mans

Porsche Le Mans

Doblet amb un Hulkenberg estelar

La historia està per canviar-la, o almenys això és el que pretenia fer Porsche a Le Mans, i ho han aconseguit sobradament. Ahir a les 15:00 va ondejar la bandera a quadres després de 24 hores del pilotatge més extrem al circuit de La Sarthe, i va acabar com començava, amb un Porsche 919 Hybrid a la primera posició, però com no en tenien prou, la marca alemanya es va apuntar un doblet ocupant, també, la segona posició del podi. El tercer lloc del calaix va ser per Audi que, d’aquesta manera, va salvar el mobles després d’anys de domini d’aquesta prestigiosa prova; sense anar més lluny, al seu currículum apuntava 14 victòries de les 16 últimes edicions de les 24 Hores de Le Mans, una dada que és senzillament espectacular. Però Porsche ha tingut l’honor de trencar aquesta ratxa triomfal d’Audi aconseguint la seva victòria número 17 d’aquesta mítica carrera.

I la gesta de Porsche no es queda aquí ja que, a més a més, el cotxe vencedor, el #19, estava pilotat per debutants en la categoria LMP1 d’aquesta prova, entre els quals destaca l’actual pilot de Fórmula 1 Nico Hulkenberg, però que també l’acompanyaven Earl Bamber i Nick Tandy. Aquest últim havia participat en les edicions de 2011 i 2014 en la categoria GTE Pro.

Però el pilot de Force India al Mundial de F1, Nico Hulkenberg, mereix un capítol apart ja que des de 1978 cap pilot s’atrevia a combinar una temporada completa de F1 i les 24 Hores de Le Mans, així que la seva enorme actuació al circuit de La Sarthe, que es va arrodonir en una magistral tanda durant la nit del dissabte i amb la qual va catapultar el Porsche 919 Hybrid número #19 cap al liderat, és digne dels millors i d’aquells que entenen la seva professió com una autèntica passió.

En la categoria LMP2 el vencedor va ser el equip xinés que sortia des de la pole, l’Oreca motoritzat per Nissan. En GTE Pro la cosa va estar força renyida, com és habitual en aquesta categoria, però finalment la victòria va ser per l’únic Corvette que va disputar la cursa, mentre que en GTE Am la victòria final va ser pel Ferrari 458 Italia de SMP Racing, seguit del Porsche 911 RSR pilotat pel famós actor Patrick Dempsey.

I al 2016… torna Ford!

Ford GT 2016 Le Mans

No és cap sorpresa, però sí que és una autèntica alegria saber que a l’edició del proper any de les 24 Hores de Le Mans trobarem, com a mínim, un Ford GT a la graella de sortida. Ja feia anys que se li demanava a Ford que tornés per la porta gran a una competició que tanta glòria li va donar amb aquest mític model, i des que es va presentar el flamant Ford GT 2016 tenia una veu interior que em deia que ja quedava poc per tornar-lo a veure al circuit de La Sarthe. Doncs les profecies s’han complert, i l’any vinent veurem aquest espectacular Ford GT rodant durant les 24 hores de la mítica prova. A més a més, la marca ha confirmat que de cara el 2016 també competirà al campionat FIA WEC i al TUDOR United SportsCar Championship. 50 anys després de la seva màxima glòria, el Ford GT torna!

I si per si no era prou, el Ford GT de competició utilitzarà la mateixa plataforma que la versió de carrer però, i com és lògic, ornamentat amb múltiples elements aerodinàmics que li proporcionen aquest magnífic aspecte. Així doncs, imagineu com d’efectiva pot ser la versió de carrer. I a tot aquest vestit, cal donar-li un motor 3.5 Ecoboost Twin Turbo situat en posició central que pugui catapultar-lo cap a la victòria.

La seva situació estarà emmarcada dins de la categoria GTE Pro, on Ford començarà a rodar en el campionat de resistència de la FIA per tal d’arribar amb les màximes garanties a les 24 Hores de Le Mans. Tot i així i sabent que el 2016 està aquí al costat, a Ford encara li queda molta feina per fer en temes de verificacions i posades a punt que requereix la competició. De moment encara no es coneix el nom de cap pilot oficial, però si que se sap que es començarà amb dos equips i quatre cotxes repartits entre el WEC i la TUDOR.

Teniu tantes ganes com jo de veure’l rodar l’any vinent per Le Mans? Només queda un any…