Per 110.000 euros pots ser pilot amb el Porsche Cayman GT4 Clubsport

Si el model de producció ja és espectacular, imagineu el model de competició, el qual, ara sí, ja és una realitat. Aquí teniu el Porsche Cayman GT4 Clubsport presentat al Saló de Los Ángeles i que, segurament, serà un autèntic joguet per aquells afortunats que decideixin comprar-lo per recórrer els millors circuits del món.

És innegable que la versió de carrer ja té certes característiques pròpies d’un vehicle de competició, fet que li asseguren un comportament excepcional. El Porsche Cayman GT4 Clubsport equipa el mateix motor de 3.8 litres i 385 CV però amb un pas per la balança de només 1.300 quilograms. El motor es situa en posició central i assegura un repartiment de pes quasi perfecte. Tot ell es combina amb una caixa de canvis de doble embragatge i sis velocitats accionades per les lleves situades darrere el volant.

El Porsche Cayman GT4 Clubsport aporta una direcció i un diferencial creats especialment per la competició, així com algunes parts heretades del 911 GT3 Cup, com la suspensió posterior o elements de l’eix davanter. Els frens són d’acer i de 380 mm, amb pinces d’alumini de sis pistons davant i de quatre al darrere.

Tot i que els vehicles de competició acostumen a anar més “pelats” d’ajudes electròniques, el Porsche Cayman GT4 Clubsport pot regular l’ABS en 12 modes diferents i l’ESP s’adapta a la perfecció amb els pneumàtics slicks. La seguretat també és un tema molt important en aquest tipus de cotxes i per això aquest GT4 Clubsport aporta la gàbia antivolcada o els seients baquet amb cinturons de sis punts. Com a opció, la capacitat del dipòsit de combustible és variable i pot ser de 70, 90 o 100 litres.

I tot això quan val? Doncs 110.000 euros sense IVA i s’espera que pugui competir a partir del 2016.