La marca alemanya mira cap a l’electrificació amb el Porsche Mission E

Durant el Saló de Frankfurt, Porsche va sorprendre tots amb un prototip que havia de dibuixar les línies del futur de la marca. A més a més, aquest vehicle es presentava amb una mecànica totalment elèctrica, una opció difícil d’assumir en una marca de llarga tradició esportiva però que s’ha d’adaptar davant les exigències del mercat. Doncs bé, el que es va presentar com un prototip, ho deixarà de ser al 2020. En efecte, el Porsche Mission E serà una absoluta realitat.

El Porsche Mission E és la resposta al Tesla Model S i un dibuix de cap a on aniran les futures generacions de la marca. Per poder desenvolupar aquest model i fer d’ell una realitat, Porsche invertirà més de 700 milions en un nou taller de pintura i una nova factoria on, presumptament, es fabricarà aquest Mission E. A més a més, la factoria actual també augmentarà per tal de construir tots els motors elèctrics. Amb tot això, la marca preveu la creació de 1.000 nous llocs de feina. Porsche sap que el futur de l’automòbil s’encara cap a l’electrificació i per això vol destinar tants esforços en el Mission E.

Si fem un repàs, el Porsche Mission E es va presentar amb una potència de 600 CV (44 kW) que accelerava de 0 a 100 km/h en 3,5 segons. A més d’aquestes sensacionals prestacions, Porsche també assegurava que la seva autonomia era de 500 quilòmetres i que les seves bateries de ions de liti podien recarregar-se al 80 % en només 15 minuts.

És innegable que l’aspecte del Porsche Mission E és espectacular i esperem que es mantingui així amb el model que surti de producció, però també és cert que aquesta nova tendència pugui ser un gran sacrilegi venint d’una marca que relacionem directament amb la benzina. Però, senyors i senyores, aquest és el futur que ens espera i com més ràpid ho acceptem millor ens hi aclimatarem.