Mercadona afiança la seva posició a Catalunya

0

L’empresa de Juan Roig consolida la seva posició a Catalunya tot obrint 26 nous supermercats

Inversió. Aquesta setmana la cadena de supermercats Mercadona ha reafirmat el seu interés amb Catalunya, i així ho demostren les dades del darrer any. Més concretament, durant el 2015 l’empresa de Juan Roig va obrir al Principat 26 nous establiments, alhora que va crear 404 llocs de treball. Unes accions que han suposat un inversió de 147 milions d’euros. Tanmateix, la despesa realitzada als proveïdors catalans va ascendir fins als 3.392 milions d’euros. I doncs, Mercadona s’expandeix pel país i ho fa gràcies al seu gran volum de facturació. De fet, durant el 2015 van facturar més de 20.800 milions d’euros.  Actualment, la cadena ja és propietària de 251 botigues arreu del territori. La major part d’elles es situen a la provincia de Barcelona, amb 172 establiments.

Amb tot, l’empresa compta amb una plantilla de 11.250 persones que, segons ha assegurat en un comunicat, tenen un “contracte estable i de qualitat“. I doncs, durant el darrer any es van repartir 41.5 milions d’euros en concepte de primes per objectius entre tots els treballadors del territori. L’empresa, també, ha fet públics els sous dels treballadors. Així doncs, aquells empleats que tenen mes de quatre anys d’antiguitat perceben cada mes un salari net de 1.429€. Un sou al que se li afegeixen dues primes que es poden assolir amb la consecució dels objectius establerts. Mercadona manté una política consistent en lligar part de la retribució als beneficis i a la productivitat de l’empresa.

Catalunya es consolida com a proveïdora

Més enllà dels llocs de feina que Mercadona crea de forma directa al Principat amb els seus establiments, també és important destacar la consolidació del nostre país com a proveïdor de productes. Per exemple, l’any passat la cadena va comprar més de 113 milions de quilos d’embotits a companyies catalanes com Casa Tarradellas, Embotits Monter o Noel i La Selva. O també va adquirir 67.8 milions de quilos de fruita de dos empreses lleidatanes.  I doncs, Catalunya s’ha convertit en els últims temps en una de les regions espanyoles on Mercadona compra més productes. De fet, durant el 2015, l’empresa va fer comandes per un valor de 3.392 milions d’euros a 1.844 pymes catalanes o amb seu al país. Finalment, destacar que les inversions directes realitzades per la cadena van ascendir fins els 147.1 milions d’euros. Una quantia que es va destinar principalment a l’obertura de nous establiments.