Fiat podria haver manipulat les emissions amb un sistema semblant a Volkswagen

Seguim amb els núvols negres sobre la indústria de l’automòbil; l’altre dia us explicàvem que algunes marques havien cridat a revisió unes 630.000 unitats a Alemanya per irregularitats en les dades d’homologació de les emissions, i ara us expliquem que aquest mateix país, en concret la màxima autoritat en matèria de transport (KBA), ha obert una investigació per un possible frau en les proves d’homologació d’emissions dels models Fiat amb motor dièsel.

El frau de Fiat podria tractar-se de quelcom similar a Volkswagen amb un sistema que manipuli les emissions. En aquest sentit, les proves d’homologació europees de NOx en un vehicle duren 20 minuts amb el motor en fred i després d’engegar-lo però, en el cas de Fiat, sembla haver-se detectat que a partir dels 22 minuts després d’haver-se encès el cotxe, les emissions augmenten considerablement ja que el sistema sembla desactivar-se. Amb això queda clar que durant la prova el vehicle és totalment legal i satisfactori, però una vegada la supera i segueix amb el motor encés és quan comença el problema. Potser no sigui un sistema tan rebuscat com el de Volkswagen, però és igual d’il·legal i gens ètic.

Tot i així, això també podria produir-se per les mateixes circumstàncies dels 630.000 vehicles cridats a revisió ja que també podria tractar-se d’una protecció per al motor en baixes temperatures, un buit legal que permet la Unió Europea i que expliquem en aquell article.

Òbviament tot això de moment només són suposicions però quan quelcom surt tan ràpid a la llum és que alguna cosa està passant. A més, sembla que des de Bosch també acusen a Fiat de frau, per la qual cosa si es donés la situació, estaríem davant d’un nou cas Dieselgate, aquesta cop a la italiana. En qualsevol cas, ara cal esperar a la resposta de Fiat, però el que és una evidència és que el sistema d’homologació europeu no funciona ja que permet masses buits legals per on escapar-se.