Els vols operats per companyies de baix cost representen el 43.7% del trànsit aeri espanyol

El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha difós les dades del volum aeri de les companyies low cost durant el primer trimestre de l’any. Més concretament, la Subdirecció General de Coneixements i Estudis Turístics, depenent del ministeri, ha assegurat que les aerolínies de baix cost van ser les responsables del transport de 6.69 milions de passatgers durant els primers tres mesos de l’any. Una xifra que suposa un increment del 20.7% respecte el mateix període de l’any anterior. Tanmateix, si ens fixem en el volum total de vols operats pels aeroports espanyols ens n’adonarem que el 47.3% van ser realitzats per marques de baix cost.

Per contra, els trajectes fets per les companyies tradicionals van representar el 52.7% dels vols totals. En aquest sentit, aquestes empreses van ser les encarregades de transportar a 7.47 milions de passatgers. És a dir, un 10.7 més que durant el primer trimestre del 2014. Per altre banda, si ens centrem en els registres obtinguts durant el mes de març podrem observar com aquesta tendència s’accentua. De fet, el percentatge de vols operats per les companyies ‘low cost’ durant el mes passat va arribar fins al 48.4%; tot patint un increment del 24.6% respecte el març del 2014. Més concretament, les aerolínies de baix cost van tancar el tercer mes de l’any amb 2.7 milions de viatgers.

El Prat, líder absolut del sector

Per altre banda, han estat Ryanair, Easyjet i Vueling les aerolínies preferides pels consumidors. De fet, entre totes tres han concentrat el 69.2% del volum total de passatgers transportats per companyies de baix cost. Tanmateix, han representat el 33.5% del global del flux aeri internacional rebut a Espanya. I quin és l’aeroport que lidera el rànquing? Doncs bé, l’aeroport de Barcelona-El Prat es troba al capdavant del transport de passatgers per marques ‘low cost’. I doncs, la infraestructura barcelonina va acaparar el 28.7% del total de viatgers a Espanya, havent transportat a 1.9 milions de persones. Tot seguit, trobaríem l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas amb un 15.5% i un milió de passatgers. Ara caldrà veure si aquesta situació es manté durant el segon trimestre de l’any.