El pilot oficial de Citroën, Kris Meeke, ha estat el següent en respondre a les preguntes formulades pels usuaris de la pàgina de Facebook del WRC

Cinc preguntes al pilot oficial de Citroën:

De Ross Thompson: Dorms en una autocaravana en els ral·lis o vas a molts hotels diferents?
“A Còrsega van ser molts hotels, vam estar en cinc diferents en set nits. A Gal·les, hem estat en un hotel diferent cada nit fins ara. Cada matí quan t’aixeques, necessites un segon per tirar una ullada al voltant i esbrinar on estàs al món”.

De Pierre Hilaire: Dels cotxes que has pilotat, quin era el millor i que s’adaptava més al teu estil de pilotatge?
“El DS 3 WRC és un cotxe fantàstic, però com a pilot sempre vols guanyar més. Quan em pujo a un cotxe amb el qual puc barallar pels primers llocs es converteixen en el meu cotxe favorit. Mai he pilotat el Fiesta, el Polo, el Hyundai, així que de moment per a mi el DS 3 WRC és el millor. Anant més enrere, el Metro 6R4 va ser una cosa molt especial i tinc un gran desig de córrer un ral·li amb un d’ells. El mateix em passa amb el Ford Escort Mk II. La idea de pilotar un cotxe històric sobre terra és molt atractiva. Hayden Paddon està intentant fer-me anar a córrer el Ral·li d’Otago a Nova Zelanda. Vaig haver d’afegir-ho a la meva llista de desitjos”.

De Roger Budun: Creus que la teva experiència com a enginyer de disseny és útil pels ral.lis?
“En realitat no em vaig treure el títol d’enginyer mecànic i vaig començar a traballar com a dissenyador de CAD a M-Sport fent peces pels Ford Focus de 2002 i 2003. Em va encantar, però llavors vaig iniciar la meva carrera com a pilot. Ara ja no necessito aquestes habilitats pel que faig. Sébastien Loeb va ser nou vegades Campió del Món sense un títol d’enginyeria mecànica. Si més no, això m’ajuda a gaudir de certs aspectes del treball que potser són laboriósos per a altres persones. M’agrada provar i desenvolupar, m’agrada parlar amb els enginyers i entrar en els detalls. Si la meva experiència m’ajuda a gaudir, llavors és genial i útil”.

De Brian Ewing: Després de parlar amb tu a Montecarlo, vas començar a anar ràpid. T’ajuda el suport dels nord-irlandesos en els trams?
“Tenim molts aficionats nord-irlandesos en aquest ral·li i el suport és increïble. Quan competeixes davant de gent del teu país, notes un ambient diferent en el cotxe, ho fas per la gent i en ocasions escoltes les seves botzines. Parla amb qualsevol esportista que competeixi davant dels seus seguidors i et dirà que sempre suma. Està bé, en un ral·li no em donarà un segon per quilòmetre, però l’atmosfera és especial i és millor córrer amb ella que sense ella”.

De Priit Arge: Com vas començar a córrer en ral·lis? Vas haver de treballar i estalviar diners per comprar el teu primer cotxe de ral·lis?
“La meva regla d’or era intentar tenir èxit en els ral·lis, però no ser amo del meu propi cotxe de ral·lis, ja que llavors tindria la por d’estavellar-ho. Vaig entrar en els ral·lis per un campionat de Motorsport News i em vaig guanyar l’oportunitat de córrer en el Ral·li Bulldog en els mateixos trams del Ral·li de Gal·les GB. A partir d’aquí tot va ser pas a pas, treballant en M-Sport i posant-me en contacte amb Colin McRae, que em va portar al campionat britànic i el Júnior WRC. Tot va ser com una bola de neu”.

Ral.li de Gal.les meeke 2015
Ral.li de Gal.les – Kris Meeke – entrevistat

Font: www.wrc.com