Presentació de Zero FX Dakar Edition al Rotary Club

0
Zero FX Dakar Edition al Rotary Club
Zero FX Dakar Edition al Rotary Club
Zero FX Dakar Edition al Rotary Club
Zero FX Dakar Edition al Rotary Club

Rotary dóna suport a una iniciativa pionera

Fa uns dies, els amics del Rotary Club de Granollers, concretament a la Fonda Europa de Granollers, ens van convidar a la presentació d’una iniciativa pionera. Un projecte que vol fer el Ral·li més dur del món amb zero emissions i sobre dues rodes, la seva idea és fer el Ral·li Dakar en una moto elèctrica. Gràcies a Margarita Arderiu i Francesc Tejedor, l’equip amb Joan Puig al capdavant, van explicar totes les curiositats d’aquest projecte.

Les noves energies també volen arribar al Dakar, una de les proves que exigeix més a màquines i pilots. La passada edició vam poder veure un cotxe elèctric patrocinat per Acciona que no va tenir la sort d’acabar, però que almenys ho va intentar d’una forma diferent a la resta. Ara és el torn de les motos, i amb aquest repte s’integra la Zero FX Dakar Edition, la primera moto totalment elèctrica que vol començar i acabar el Dakar.

Sens dubte aquest Ral·li és un bon aparador per mostrar al món la marca Zero com una alternativa real a les motos de motor de combustió en l’apartat de la competició, ja que és el primer projecte de dues rodes que s’atreveix a utilitzar aquesta energia en una competició tant exigent com el Dakar, fet que suposarà, segurament, una repercussió mediàtica brutal.

Zero FX Dakar Edition al Rotary Club
Zero FX Dakar Edition al Rotary Club

Zero utilitzarà de base de la Zero FX de sèrie i l’adaptarà a totes les modificacions que calguin per afrontar aquest repte. Així doncs, alleugerà i reforçarà l’estructura i acollirà els elements de navegació i seguretat que exigeix aquest Ral·li. També millorarà el sistema de bateries i la refrigeració de les mateixes per tal que rendeixin sempre al 100% de les seves possibilitats. Per assolir aquesta base de moto de competició, a Zero els hi caldrà unes 150 hores de mà d’obra amb i 3 mesos a partir de disposar del vehicle.

Segons Zero aquesta moto elèctrica té els avantatges que és una opció totalment nova i innovadora, que és millor de conduir gràcies al treball del centrat de masses i gràcies, també, a que manté sempre el mateix pes, fet que ajudar a millorar la seguretat i a reduir el cansament, així com disposar d’una imatge més fresca i poc vista. Però la marca ens adverteix que tot això no són flors i violes ja que cal un procés de desenvolupament exhaustiu i una important logística necessària per la càrrega i la renovació de les bateries del dia a dia.

Després d’un magnífic sopar a la Fonda, vàrem xerrar una estona amb el Joan Puig i els socis del Rotary que es trobàvem molt interessats a ajudar aquesta iniciativa i convertir part de l’espai disponible al camió de l’equip en un projecte solidari per enviar diversos recursos a una població que li fan falta, com poden ser vacunes. Sens dubte dues iniciatives paral·leles que poden viure conjuntament i que fan del Dakar un raid diferent.

Esperem que el projecte surti d’allò més bé ja que innovacions així mereixen tot el respecte des del moment en que es plantegen.