Presentada la nova Ducati Monster 1200 R

0
Presentada la nova Ducati Monster 1200 R
Presentada la nova Ducati Monster 1200 R
Ducati Monster 1200 R

 

 La nova Ducati Monster 1200 R, 160cv per gaudir

Presentat el nou model de Ducati, la Monster 1200 R, que passa a ser el model amb més potència de la marca. Millorant moltes prestacions per convertir-se en la millor de la marca, però sent fidels al disseny que tant ha caracteritzat Ducati, el color vermell amb tocs negres.

Si comparem aquest motor amb el de la Monster 1200 S, trobarem que aquest té un 10% més de potència. Els seus 160 cv permeten gaudir al màxim de la velocitat als circuits, però també donen la màxima comoditat al conduir-la en el dia a dia, ja que a velocitats baixes és molt domable.

Monster 1200 R, més potent amb mateix disseny
Ducati Monster 1200 R

Pel que fa al Disseny, la nova Ducati té un nou colí més elevat que la resta de models. També podem observar un nou porta plaques i uns reposa peus diferents pel conductor i l’acompanyant, cosa que millora molt la comoditat. Tots aquests canvis, juntament amb peces de fibra de carboni, fan que la moto tingui un pes net de 180 Kg, bastant més lleugera que el model S de la marca. El nou model ofereix unes noves aptituds esportives que permeten un major angle d’inclinació i treure el màxim de rendiment als pneumàtics Pirelli de mides: 200/55 ZR17.

La nova Ducati ve equipada amb unes noves suspensions i amortidor de direcció Öhlins. També ve equipada amb un Ducati Safety Pack, que inclou el sistema ABS i el control de tracció, fent que sigui una moto fàcil de portar i segura. Ofereix la possibilitat d’indicar si l’estàs utilitzant per ciutat o en un circuit per adaptar i millorar la potència i l’entrega d’ABS. El sistema de frens és el millor de la gama Brembo, inclou pinces radials M-50 Monobloque i discs de 330 mm.

[quote]Els seus 160 cv permeten gaudir al màxim de la velocitat als circuits, però també donen la màxima comoditat al conduir-la en el dia a dia[/quote]

Pel que fa als equipaments, cal destacar el motor Testastretta 11° DS versión “R”, 1198,4 cc, 160 cv “R, un tub d’escapament doble de forma pentagonal perfectament adaptat a la normativa Euro 4, una micro cúpula frontal i unes llantes forjades de 3 radis amb pneumàtics Pirelli Diablo Supercorsa SP, amb unes mesures de 120/70 ZR17 davant i 200/55 x ZR17 darrera. La nova Ducati porta un embragament d’oli amb funció anti rebots i bomba Brembo, això fa que l’accionament sigui suau i progressiu.

Per garantir un bon grau d’inclinació que permeti al pilot gaudir més de la velocitat, els dos xasis s’han apujat 15mm tant davant com darrera i l’altura s’ha ajustat fins els 830 mm.

Es recomana fer una revisió del manteniment cada 15.000 km o cada any, amb el reglatge de vàlvules estipulat cada 30.000 km.