La marca francesa torna a la Fórmula 1 amb el Renault RS16

La marca del rombe ha presentat aquest matí la seva nova arma per tornar a competir amb passió a la Fórmula 1, el Renault RS16. La presentació arriba després d’haver comprat la totalitat de l’escuderia Lotus Renault i de conèixer que Pastor Maldonado no seguirà com a pilot.

D’aquesta forma, Renault torna a la Fórmula 1 com una escuderia de cap a peus, com a fabricant i motorització, ja que en aquests darrers anys només havia estat present com a motor aconseguint grans èxits de la mà de Red Bull. Ara, però, arriba per tornar a conquistar el cel i recordar aquells temps on l’asturià Fernando Alonso els va conduir a la glòria. Per donar aquest pas, la marca francesa ha apostat per Kevin Magnussen, que arriba com a substitut de Maldonado, i Jolyon Palmer, campió de la GP2 l’any 2014. Així mateix, també aposta per Esteban Ocon com a pilot provador del Renault RS16 i per la continuïtat de Carmen Jordá per al desenvolupament. Al capdavant de l’escuderia, fent les funcions del ja mític i anyorat Flavio Briatore, estarà Frederic Vasseur.

L’aspecte del Renault RS16 és força interessant, tot i que no és definitiu. De moment es presenta amb una aparença fosca que només queda trencada per flaps grocs. Així mateix, Infiniti serà un dels patrocinadors principals i qui s’encarregarà de desenvolupar l’ERS de tots els motors que utilitzi Renault a la Fórmula 1 i al carrer. Total seguirà com a patrocinador, igual que EMC2 i Microsoft, mentre que també s’incorporen algunes marques noves.

El nou projecte de Renault a la Fórmula 1 comença amb una visió a la llarga, a semblança del de McLaren-Honda. Els resultats no es veuran aquest any, però sí d’aquí tres i, per això, es confia en pilots joves que puguin desenvolupar la seva carrera al mateix temps que el monoplaça torna a agafar el rol de la Fórmula 1.