Tal com vam pronosticar, un ral.li complicat i la segona jornada encara més per les pluges

Sébastien Ogier ha completat el seu particular triplet de victòries de tram de la primera etapa del Ral·li de Gal·les i lidera còmodament l’úlima cita de la temporada del campionat del Món de Ral.lis de la FIA per davant de Kris Meeke.

TRAMS: 

TC2: Sweet Lamb 1 – 3,19 km

OGIER - Diari Català
Sébastien Ogier

Una secció inicial per uns erms, porta als pilots fins a la zona de “l’estadi”, on hi haurà molts afeccionats esperant veure els salts, passos d’aigua i corbes tancades. Sweet Lamb és un complex pensat per a les competicions de motor i les seves pistes estan en molt bon estat. Això sí, té molt fang, fent aquesta curta especial molt exigent.

TC3: Myherin 1 – 30,23 km

Torna després d’un any d’absència, Myherin és dels trams favorits dels pilots. Arrenca amb un ampli ascens de 3 quilòmetres amb algunes corbes tancades abans de creuar un parc eòlic. Després de 8 quilòmetres entra en els boscos amb pistes més revirades, que condueixen fins a una nova secció de 3 quilòmetres enmig de l’especial. Es torna als aerogeneradors amb carreteres ràpides fins a la meta.

Després d’haver estat el més ràpid en el primer tram de Hafren, el francès també s’ha imposat en Sweet Lamb i Myherin amb el seu Volkswagen Polo R WRC i lidera la prova britànica per 12,9 segons.

La seva tasca s’ha vist facilitada després que el segon classificat, Jari-Matti Latvala, s’hagi sortit en una frenada 600 metres després de la sortida del tram de Sweet Lamb, la qual cosa li ha obligat a abandonar. També han abandonat Thierry Neuville, que ha arrencat una roda del seu Hyundai i20 WRC després de copejar un arbre, i Kevin Abbring, que s’ha vist llastrat per un problema mecànic.

Kris Meeke - Diari Català
Kris Meeke

“Les condicions eren millors en Myherin, la tracció era major”; ha dit Ogier. “És una llàstima per Jari-Matti, esperava tenir una bonica lluita amb ell”.

Meeke està satisfet del seu rendiment amb el DS 3 WRC. “Només havia corregut una vegada el tram de Myherin i va ser fa quatre anys. Té una superfície diferent dels altres, més relliscosa i polida, així que he hagut d’anar amb compte”.

Andreas Mikkelsen ha estat tercer en Sweet Lamb i segon en Myherin per col·locar-se tercer en la general a 3,9 segons de Meeke. El noruec avantatja al seu compatriota Mads Ostberg en 0,5 segons, després que aquest hagi canviat la posada a punt del seu DS 3 WRC després de Sweet Lamb, a més de tenir l’habitacle del seu cotxe ple de fang per un forat en el terra.

Elfyn Evans està intentant trobar el bon ritme amb el seu Ford Festa RS WRC, el gal·lès és cinquè amb Dani Sordo completant el top 6 després que hagi perdut 10 segons per una virolla.

Hayden Paddon no s’ha mostrat còmode amb el seu i20 WRC, encara que la sisena plaça en Myherin ha situat al neozelandès setè en la general. Ott Tanak, Martin Prokop i Stéphane Lefebvre tanquen el Top 10.

Robert Kubica ha perdut 2 minuts i 20 segons en Myherin després de parar a canviar una roda punxada en el seu Fiesta RS WRC en el quilòmetre 5

Kris Meeke ha superat a Sébastien Ogier en el primer tram de la tarda del Ral·li de Gal·les GB i hi ha reduït el seu desavantatge amb el francès que segueix liderant la classificació general.

Kris Meeke - Diari Català
Kris Meeke

TRAM: TC4
Hafren 2 – 32,14 quilòmetres

És el tram més llarg del ral·li i tot un clàssic. La superfície és dura però viscosa i ràpida a tot arreu. Els pilots intenten tallar molt en les corbes, però els organitzadors han col·locat grans troncs en algunes corbes per evitar que es talli tant.

Meeke ha estat 5,2 segons més ràpid que Ogier en la segona passada per Hafren amb el seu DS3 WRC i ha reduït la seva diferència amb el francès a només 7,7 segons amb dos trams per disputar-se avui.

El nord-irlandès està intentat ajudar a Citroën a derrotar a Hyundai en la seva lluita pel subcampionat de marques i ha destacat que vèncer a Ogier no és el seu objectiu principal aquest cap de setmana.

“Ell no és l’objectiu, per ser honest”; ha dit Meeke. “He tingut un bon tram i sembla que m’ha anat millor aquí que l’any passat”.

Ogier s’ha mostrat frustrat després de veure esfumar-se gairebé la meitat del seu avantatge. “M’ho he pres amb calma. Podria haver atacat més en algunes zones i no és un drama si perdem un parell de segons aquí”, ha afegit.

Andreas Mikkelsen i Mads Ostberg han estat tercer i quart, mantenint les mateixes posicions en la general per davant de Dani Sordo, que ha recuperat la cinquena plaça que ostentava Elfyn Evans.

El gal·lès s’ha vist relegat a la novena posició després de perdre un minut per una burxada en el pneumàtic posterior dret del seu Ford Festa RS WRC. “No tinc idea del que ha passat. Hem escoltat un soroll estrany i el pneumàtic s’ha delaminat. Hem anat bastant quilòmetres així”, ha explicat el gal·lès.

El seu company d’equip, Ott Tanak, ha sabut aprofitar aquests problemes per superar també a Hayden Paddon i ser sisè de la general. El neozelandès ha fet una virolla i ha calat el motor del seu i20 WRC

RESUM DE LA PRIMERA ETAPA

Seb Ogier -Diari Català
Sébastien Ogier

Sébastien Ogier ha dominat la primera jornada del Ral·li de Gal·les GB, última cita de la temporada del WRC, després d’imposar-se en cinc de les sis especials disputades.

Pilotant un Volkswagen Polo R WRC, Ogier ha avantatjat en 13,5 segons a Kris Meeke, amb el seu company d’equip Andreas Mikkelsen 17,9 segons més enrere.

Les pluges torrencials d’anit han deixat els trams gal·leses literalment xops i Ogier s’ha beneficiat d’obrir pista en aquestes condicions relliscoses. Ha guanyat els tres trams del bucle matinal, aconseguint una renda de 12,9 segons sobre Meeke.

Encara que el pilot de Citroën ha pogut parar el cop marcant el millor crono en la segona passada pel tram de Hafren, Ogier ha tornat a ser el més ràpid en les dues últimes especials.
“Kris està pilotant molt bé i no serà fàcil guanyar aquest ral·li. Haig de concentrar-me en mi mateix i no cometre un error. Estic content d’acabar un dia difícil sense problemes”, ha dit Ogier.

Meeke ha destacat que la seva prioritat és la d’ajudar a Citroën a derrotar a Hyundai en la seva baralla pel subcampionat de marques en lloc de donar caça a Ogier. El seu únic incident del dia s’ha produït en la primera especial, quan gairebé fa una virolla.

Meeke s’ha mostrat com el màxim rival de Ogier.

L’únic desafiament al duet de cap va venir de part de Jari-Matti Latvala, però va durar poc. El finlandès es va col·locar segon, per darrere de Ogier, en el tram d’obertura, però va abandonar prematurament en la següent especial en sortir-se en una corba amb el seu Polo R.

Mikkelsen va tornar amb un certificat de bona salut després d’una visita no programada a Alemanya ahir per a una revisió mèdica. En perdre’s el shakedown, el noruec es va prendre temps per aclimatar-se al ferm lliscant, però va escalar al tercer lloc després de la retirada de Latvala.

L’únic problema que va tenir Mads Ostberg va ser un forat en el terra del seu DS 3 que va convertir la cabina en un fangar. Malgrat això, el noruec es va mantenir en una còmoda quarta plaça, 35,7 segons per davant del Hyundai i20 de Dani Sordo. L’espanyol no va tenir més problemes que una virolla.

Ott Tanak va lluitar per trobar el ritme, però va fer una carrera neta al llarg de la jornada que li va permetre guanyar-se el sisè lloc, per davant d’Hayden Paddon. El pilot kiwi va sofrir problemes hidràulics en el seu i20 que li van impedir utilitzar el canvi de lleves o el fre de mà.

Elfyn Evans va acabar el matí cinquè, però va punxar i va calar el seu Ford Fiesta RS, caient al vuitè lloc. Lorenzo Bertelli i Stéphane Lefebvre, afectat per una grip, van completar el top deu. El francès va fer una virolla amb el seu DS 3 en l’últim tram de la jornada.

Els Hyundai de Thierry Neuville i Kevin Abbring van ser les primeres víctimes de la jornada. Neuville va arrencar una roda del seu i20 després de xocar contra un arbre, i l’holandès es va detenir per problemes mecànics generats per una fuita hidràulica.

Martin Prokop va trencar la suspensió posterior trencada en l’últim tram, caient a la vuitena posició. Mentrestant, una burxada i una excursió pel bosc en l’última especial de la jornada van arruïnar el dia a Robert Kubica.

L’etapa del dissabte és una marató amb nou especials i 142,32 quilòmetres, els dos últims de nit. Després de sortir de la base de Deeside a les 05.00 hores, els pilots s’enfrontaran a més de 17 hores al volant, amb previsió de pluges torrencials, per la qual cosa les condicions podrien ser molt complicades.

WRC2

 

EricCamilli - Diari Català
Eric Camilli

Ral.li de Gal.les – Eric Camili lider provisional en WRC2

Eric Camilli ha estat el sorprenent lider del WRC2 després de passar el divendres pel bosc de Mudfest durant la primera etapa del Ral·li de Gal·les GB.

Craig Breen va prendre la davantera inicialment, però una burxada va fer caure a l’irlandès a la setena posició. Llavors, Camilli es va col·locar al capdavant, va guanyar dos trams a la tarda per defensar el seu avantatge sobre el finlandès Teemu Suninen, i va tornar a la base del ral·li en Deeside a bord del seu Ford Fiesta R5 amb 9,4 segons d’avantatge.

“Estic molt, molt, molt emocionat. És la meva primera vegada aquí i és una aventura. El ritme és bo i, tal vegada, puguem estar en el podi el diumenge!”, va dir el francès.

Breen va guanyar dues de les tres primeres especials i liderava per 8,8 segons amb el seu Peugeot 208 T16 R5 quan va punxar. “Hi havia una roca enmig de la carretera i em vaig topar amb ella. Com qualsevol altra pedra amb la qual ens hem trobat aquesta temporada. Molt, molt, molt frustrant”, va dir l’irlandès.

Suninen podria haver superat a Camilli en l’últim tram de la jornada, però es va veure retardat en rodar durant 5 quilòmetres amb el seu Skoda Fabia S2000 darrere de Quentin Giordano, que arrossegava problemes.

Yurii Protasov pot segellar el segon lloc en el campionat en aquest ral.li. Després d’un inici lent, l’ucraïnès va col·locar el seu Fiesta RRC en tercera posició. Va fer una virolla en la primera especial, però va escalar posicions i es va situar a 54,8 segons de Suninen.

Eyvind Brynildsen es va sobreposar a un problema de frens per mantenir-se quart amb un Fabia R5. Valeriy Gorban i Abdulaziz Al-Kuwari van completar els sis primers llocs de la classificació. L’ucraïnès va sobreviure a una virolla amb el seu Mini John Cooper Works S2000.

Joan Carchat va liderar la Copa de Producció, adscrita al WRC2, malgrat sofrir una burxada en la roda posterior dreta del seu Mitsubishi Lancer Evo X. Gianluca Linari es va retirar amb el seu Subaru Impreza en el primer tram del rallye.

Font: www.wrc.com