Primers benchmarks de The Witcher 3: Wild Hunt

    0

    The Witcher III Wild Hunt anuncia dues expansions

    Arriben els primers benchmarks de The Witcher 3: Wild Hunt

    The Witcher 3: Wild Hunt ja està disponible i els primers benchmarks reals no han trigat a sortir a la llum, mostrant alguna cosa que ja afirmàvem molts des de fa més d’un any: es tracta possiblement del joc amb els requeriments de sistema més elevats fins avui. Perquè us feu una idea, executar el joc en resolució Full HD amb una GTX Titan solament dóna 30 FPS de mitjana.

    L’exemple que us hem posat és amb una GTX Titan a seques, que fins a fa no gaire va ser la gràfica més potent del món. Però és que el joc és tan exigent que fins i tot amb una GTX Titan X solament obtenim 60 FPS de mitjana en resolució Full HD, encara que això sí, amb els gràfics en Ultra i tots els efectes especials de NVIDIA GameWorks activats.

    Comencem amb els primers benchmarks, executats en resolució Full HD (l’estadísticament més utilitzada pels Gamers), amb els ajustos gràfics en Ultra i efectes exclusius de NVIDIA com HBAO+ i HairWorks desactivats. En tots els casos s’han utilitzat els últims drivers tant de NVIDIA com d’AMD, incloent els Game Ready que NVIDIA acaba de llançar. El resultat és el següent:

    Primers benchmarks de The Witcher 3: Wild Hunt

    A 1920 x 1080 amb els ajustos en Ultra necessitaríem una AMD Radeon R9 285 o una NVIDIA GeForce GTX 960 solament per tenir de mitjana 30 FPS i que el títol sigui “jugable” mínimament, encara que com bé sabeu el requisit per Gaming ho establim en 60 FPS estables. Per obtenir 40 FPS de mitjana ja hem de pujar a una Radeon R9 290 o una GTX 970, gràfiques que ja costen 300 euros. Això sí, si es relaxen una mica els ajustos gràfics, fàcilment s’obtenen aquests desitjats 60 FPS de mitjana amb aquestes gràfiques.
    Les males notícies són que si ets posseïdor d’una Geforce GTX de la sèrie 700, necessitaràs baixar bastant els ajustos gràfics per tenir una experiència de joc decent. Per algun motiu totes les GeForce GTX 700 i 600 sèries tenen un rendiment molt pobre en The Witcher 3 (fixeu-vos que fins i tot les top de gamma d’aquesta generació, la GTX Titan i GTX 780 tenen un rendiment bastant mediocre, curiosament un 50% per sota de les seves contrapartides d’AMD, les R9 290 i 290X).

    Anem a veure ara que ocorre si habilitem l’efecte “pelo Pantene”, Hairworks de NVIDIA:

    Primers benchmarks de The Witcher 3: Wild Hunt

    Si comparem el resultat obtingut amb Hairworks encès i apagat, tenim que el rendiment decreix en un 22% aproximadament en totes les GeForce GTX 900, 700 i 600 sèries amb Hairworks encès. En les GPUs AMD amb arquitectura GCN 1.2 com Tonga, aquesta xifra es doblega (-44%) i en les gràfiques AMD amb GCN 1.1 (Hawaii) la penalització de rendimeinto arriba a triplicar-se pel que fa a les gràfiques de NVIDIA. El resultat és desastrós.
    Desafortunadament, CD Projekt Red ha dit que aquest efecte HairWorks no pot ser optimitzat per a gràfiques AMD per culpa del programa GameWorks, que com bé sabeu és exclusiu per a gràfiques de NVIDIA.
    Fins a aquí hem arribat. Sens dubte, The Witcher 3: Wild Hunt es converteix en el nou referent de requeriments gràfics per a PC de la mateixa manera que Crysis ho va ser en el seu moment. Alguns mitjans, de fet, ho han batejat com “GPU Destroying Monster”.
    No obstant això, tingueu en compte que AMD encara ha de llançar els seus drivers “Game Ready” per The Witcher 3 amb les optimitzacions específiques per a les seves targetes gràfiques, i de ben segur els propis desenvolupadors del joc llançaran “parches” per millorar el rendiment (i per afegir suport a DirectX 12 quan estigui disponible). En qualsevol cas, sempre podeu baixar una mica els ajustos gràfics per millorar el rendiment.