Un programa a l’estil Ikea

0
Carolina Bescansa
Foto: Europa Press

Podemos ha presentat un programa electoral que imita el catàleg d’Ikea per a què “sigui el més llegit de la democràcia”

L’any passat, es van repartir més de 10 milions de catàlegs d’Ikea només a l’Estat espanyol. A la resta del món, també es la publicació més distribuïda. El programa que ha presentat Podemos segueix una estètica molt semblant i que vol aconseguir un objectiu també similar: ser el programa electoral “més llegit de la democràcia”.

Tal i com va explicar la secretària de Programa, Carolina Bescansa, la intenció de la formació morada és presentar les seves mesures d’una manera més atractiva i propera a l’electorat. La idea del catàleg de Podemos és aprofitar la llar com una metàfora “perquè tenia la potència per fer més propers continguts freds o distants per al ciutadà mitjà”.

“Si el nostre programa per al 20-D va ser el més participat de la història de la democràcia, ara volem que sigui el més llegit. Normalment els programes no es llegeixen i nosaltres volem que es llegeixi“, va afegir Bescansa.

Pel que fa al contingut del programa, les novetats que presenta respecte al de l’utilitzat per a les generals del desembre són poques. Bàsicament, han readaptat la seva memòria econòmica després de l’incompliment de l’objectiu de dèficit al 2015.

Al programa es proposa incrementar la despesa pública en 60.000 milions d’euros fins a 2019 i una reforma fiscal per poder recaptar 37.000 milions més. “Hem readaptat les xifres després dels nous comptes remitits pel Govern del PP a Brussel·les després de l’incompliment del dèficit”, va detallar Carolina Bescansa. L’altra novetat respecte al 20-D és que s’hi inclouen les mesures de l’acord amb Izquierda Unida, però la resta de propostes seran les mateixes.