Montmeló va acollir el curs de conducció esportiva amb el nou Audi R8 Plus

Antonio Machado va escriure “Si és bo viure, encara millor somiar, i el millor de tot, despertar” i més encara si et despertes complint un somni. Perquè de somnis viu l’home i conduir l’Audi R8 2015 sobre l’asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya pot ser un d’ells. La marca dels quatre cercles va brindar a DIARI CATALÀ l’oportunitat de participar en el curs de conducció esportiva Audi Sportscar Driving Experience, una experiència única per a conduir el nou Audi R8 en la seva versió més potent, el V10 Plus amb 610 CV. El preu d’aquest curs és de 545 euros per als clients de la marca i 690 per als no clients.

Prova Audi R8 Plus | Diari Català
Flota dels R8 Plus a Montmeló

El curs compta amb la prova de tres models, el RS3 Sportback, el RS6 Avant i el R8 però nosaltres passem directament als dos últims models després d’un ‘briefing’ a càrrec de l’equip de monitors de Jordi Gené. Comencem amb el RS6 Avant, que serà l’encarregat de posar a prova la nostra capacitat de frenada en un petit circuit preparat a la recta de Montmeló. Per molts cursos que es facin l’ABS segueix sent un dels majors desconeguts i en trepitjar a fons el pedal segueix sorprenent el rendiment d’aquest mecanisme. Però el realment increïble ve després, al volant del R8 i sense restar mèrit als 560 CV del RS6.

Prova Audi R8 Plus | Diari Català
Prova de frenada d’emergència amb el RS6

Al volant de l’esportiu més veloç d’Audi les coses canvien, les teves sensacions s’incrementen exponencialment i tot sembla passar massa ràpid. Els organitzadors preparen dos sectors al llarg del circuit pels quals el client aprèn la importància de traçar la corba amb paciència sense presses, les presses ja les dóna el cotxe. En fila índia i amb l’instructor al capdavant repeteixes el mateix traçat de 4 o 5 corbes unes cinc vegades perquè tots els cotxes hagin pogut anar al capdavant seguint al monitor. Una vegada acabats els dos sectors coneixes una mica millor a la bèstia, altament tecnològica, que tens entre mans. Personalment no vaig tenir el plaer de conduir la primera generació d’aquest esportiu però aquells que si ho han fet coincideixen que aquest nou model ho supera amb escreix, sobretot en comportament. El límit d’aquest superesportiu sembla inassolible però els organitzadors ja avisen “una vegada aconseguit aquest límit la volta enrere és missió impossible”.

Prova Audi R8 Plus | Diari Català
El pace car al cap de les proves

Amb aquest avís al cap comencem les voltes completes al circuit i no, no es queda curt. Els sectors als quals abans arribaves a una velocitat adequada ara s’acumulen i passa tot molt més ràpid. Les corbes que memoritzaves anteriorment apareixen sense més però el R8 està preparat per a tot, la seva capacitat de frenada, el control de tracció ‘quattro’ i molts elements més ajuden al pilot novell a seguir en el traçat.

Audi prepara una última sorpresa per als seus clients, una volta amb Miguel Molina, l’únic pilot espanyol que participa en la DTM amb Audi. En pujar com el seu copilot es lleven totes les ximpleries, pots conduir molt bé però el d’aquests ‘carcks’ no està a l’abast de qualsevol.

Prova Audi R8 Plus | Diari Català
Miguel Molina, corredor del DTM amb Audi

Clar que et quedaries tot el matí rodant pel circuit però l’experiència conjuga a la perfecció aprenentatge i experiència deixant al client amb la sensació d’haver conduït durant llarga estona. L’Audi Sportscar Driving Experience forma part d’un programa que compta amb diversos cursos, la propera parada serà a l’estació d’esquí de Baqueira Beret, a la Vall d’Aran.