El nou Audi TTS és més confortable, amb unes prestacions d’escàndol i com sempre, amb l’estètica cabrio perfecte

Els amants dels cotxes sempre tenen un model especial, aquell que recorden de petits amb una estima quasi màgica. Potser no és el més potent, el més pràctic o el més obvi, a tots ens pot arribar a agradar un F40 i ens eriça la pell sentir el seu motor de ben a prop però jo parlo d’aquell cotxe el que tenia el veí i no et cansaves de mirar. Bé doncs el TT roadster és un d’aquests. Està allà i sempre copsa les portades quan arriba la nova versió, no té la mística d’un Ferrari, no, però ningú nega mai que és un ‘senyor’ per tenir en compte i que la bellesa la porta innata. Recordant la primera vegada que em vaig creuar amb ell veig el somriure del meu germà, el seu cor anava a mil de ben segur. Com quan jo agafo les claus de la versió més potent, el Audi TTS, i l’obro des de la distància. Els seus grups òptics afilats em donen la benvinguda com si entenguessin el que estic a punt de viure. Toca posar a prova els 310 CV, o encara més, el seu comportament.

Prova Audi TTS | Diari Català
Audi TTS Cabrio

Estètica

DIARI CATALÀ ha pogut provar la versió que no deixa res a la imaginació, ho dóna tot. El blau Sepang de la seva carrosseria aporta la distinció d’un model que no està a l’abast de qualsevol butxaca, més tard en parlarem, però són els seus detalls diferencials els que el fan únic. Les làmines dobles i cromades de la graella afilen una calandra que crida a la distinció sense perdre el caràcter esportiu que reclamen els clients d’un Audi TTS, les llandes més grans i dissenyades específicament per al model, els passos de roda més marcats, el difusor més gran, les quatre sortides de fuita i les sigles incrustades tant a la part davantera, a l’interior i a la part posterior deixen clar que no estàs davant de qualsevol TT.

Del interior del Audi TTS cal remarcar l’agressivitat que transmeten els seients tipus baquet amb un color vermell passió i uns acabats dignes d’un premium com aquest. Però sobretot deixar una cosa molt clara, aquest cotxe està pensat per al conductor. El volant aplatat i amb les costures en vermell foc transmet la sensació d’esportivitat perfecta a més de poder controlar l’Audi virtual cockpit a través dels seus botons. La pantalla de 12,3 polzades s’ha situat on normalment pots trobar tota la instrumentació, per tant el copilot té poc a dir, tot ho veu a la perfecció el que porta el volant entre les mans. El control de l’infoentreteniment MMI s’ha simplificat per fer la seva navegació més directe, el que importa es conduir.

Prova Audi TTS | Diari Català
Interior Audi TTS

Sobre el seu habitacle hi ha poc a dir més que està acabat com cal, és un cotxe premium i Audi és molt responsable amb la imatge que donen els seus models. Així que cap queixa més que l’obvia: no és un model pràctic però les limitacions d’espai i el maleter de només 280 litres (no perd volum quan replegues la capota de tela i descapotes el Audi TTS) es veuen compensats pel comportament durant la conducció. És un roadster, cal no oblidar-ho.

Anem al que realment importa, la conducció. Els seients es poden regular a la perfecció tant horitzontal com vertical a més de la zona lumbar així que no hi ha cap queixa respecte a la posició de conducció. Sí que hi ha a l’entrada perquè el model és molt baix així que cal anar amb compte si no vols emportar-te un blau al cap al pujar al cotxe. Prémer el botó Start és com demanar a crits la guerra sense adonar-te, el seu so no impressiona però saps que comença la diversió. En engegar-ho el caràcter ressorgeix a través de les quatre fuites i el so que emana d’ells convida a donar la talla.

Prova Audi TTS | Diari Català
Maleter Audi TTS

Motor

La versió Audi TTS que hem provat està equipada de sèrie amb el canvi de doble embrague S-Tronic amb sis velocitats, el millor aliat per al motor TFSI de dos litres i 310 CV que munta aquesta bella bèstia. El control dinàmic Audi Drive Select’ ofereix cinc maneres predeterminades (Efficiency, Confort, Acte, Dynamic i Personalitzat) que aporten el comportament adequat segons l’estat d’ànim del conductor.

El Audi TTS incita però no podem superar electrònicament els 250 km/h als que arriba i també volem tots els punts del carnet així que toca gaudir de la seva faceta més dinàmica. Agafem les corbes de Cerdanyola i aprens una mica més sobre el nou TTS. Gràcies a la carretera aprofites la seva espectacular resposta per fer un acte de fe modificant la manera de conducció a Dynamic, la més esportiva. El xassís d’aquest roadster juntament amb la seva capacitat de tracció respon transmetent confiança. El sistema de tracció total Quattro aconsegueix col·locar el cotxe quan i com el conductor demana i el seu motor arriba sense problemes a la zona vermella per oferir tot el seu potencial.

Prova Audi TTS | Diari Català
Seients Audi TTS

Si la butxaca estreny és millor tenir a mà el botó per seleccionar el mode ‘Efficiency’. Ni amb aquestes el consum no ha baixat dels 8,5 litres als cent (la firma assegura que té una mitjana de 7,3 litres als cent) així que el seu comprador haurà de tenir molt en compte el cost de passar-ho bé. El Audi TTS roadster té un inconvenient notable, el seu preu. La versió automàtica (la tracció total és de sèrie) es pot adquirir des de 62.830 euros, un preu superior al dels seus rivals més directes: el BMW Z4 sDrive35i de 306 CV, el MercedesBenz SLK 350 de 360 CV i el Nissan 370Z Roadster de 328 CV.